Tizenegy százalékkal javult a Ryanair profitja a szeptember 30-ával zárult első pénzügyi félévben, de a járattörléseknek ebben az időszakban még minimális hatása volt.

Fotó: AIRportal.hu

A cég lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Ryanair a április-szeptemberi időszakban 72,1 millió utast szállított, ez 11 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakában mért adatot, az árbevétel 7 százalékkal 4,4 milliárd euróra javult.

Egy utaskilométer előállítási költsége 5 százalékkal csökkent, mivel a 11 százalékos forgalombővülés ellenére az üzemanyagköltség 3 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban. az adózott eredmény 11 százalékkal 1,2 milliárd euróra javult, az árrés egy százalékponttal 29 százalékra javult.

Michael O’Leary vezérigazgató szerint az adatok azt igazolják, hogy a Ryanair pán-európai fejlődési stratégia erős és a pilótahiány sem tudja kikezdeni. Az első félévben 3 új bázist és 80 új útvonalat nyitottak, 35 darab Boeing 737-800-ast helyeztek üzembe. Kiemelte, hogy a jegyárak 5 százalékkal csökkentek, és a légitársaság rekord mértékű, 97 százalékos átlagos töltöttséget ért el a járatokon.

A kiegészítő árbevétel mértéke 14 százalékkal javult, az utasok átlagosan 2 százalékkal többet költenek olyan szolgáltatásokra, mint a helyfoglalás, vagy az elsőbbségi beszállás. Némileg rontotta az eredményeket az a 25 millió eurós egyszeri tétel, amelyet a szeptemberben bejelentett járattörlések miatt kellett kifizetnie a légitársaságnak visszatérítésként.

Előrejelzésében a Ryanair lassuló, 4 százalékos növekedésre lát lehetőséget, így a teljes éves forgalom 131 millió helyett 129 millió lehet, a jegyárak további 4-6 százalékos csökkenésen mehetnek keresztül, de ezek ellenére nem változtattak a korábban kiadott profit-előrejelzésen, azt továbbra is az 1,4-1,45 milliárd eurós sávba várják.

Fotó: AIRportal.hu

A Ryanair emellett hosszú bekezdésekben taglalta a szeptember 15-én bejelentett járattörlésekkel kapcsolatos információkat, megemlítve, hogy minden utast átfoglaltak, vagy visszafizették a jegyek árát, és a pilótahiány is csak átmeneti. Ez után azt bizonygatták, hogy a dublini és a stanstedi bázison lévő pilóták jobban keresnek, mint a Jet2, vagy a Norwegian által alkalmazott pilóták.

Sőt, szerintük a Lufthansa és egyéb légitársaságok azért támadják őket folyamatosan, mert nem tudnak a Ryanairrel versenyezni. Ezt azzal támasztották alá, hogy az airberlin és a Monarch csődje után a pilóták a Ryanairhez szaladtak munka után érdeklődve.

Mindez némileg válasz a Lufthansa legutóbbi vádaskodására, amely szerint a Ryanair nem képes a konszolidációban részt venni, csak a médiafigyelem kell nekik, hogy eltereljék a figyelmet saját súlyos problémáikról.