Az amerikai belbiztonsági minisztérium adatai szerint eddig a világ 180, az Egyesült Államokba közlekedő légitársasága szigorította biztonsági előírásait.

 | © AIRportal.hu

A Reuters hírügynökség jelentése szerint június 28-a óta minden, az Egyesült Államokba közlekedő légitársaságnak be kell tartania ezeket az előírásokat, a laptop tilalom azonban mára már okafogyottá vált, hiszen mind a 10 repülőtér, és az onnan közlekedő légitársaságok szigorították a biztonsági intézkedéseket, minden légitársaság fedélzetére felvihetőek a nagyobb elektronikai eszközök is.

Ugyanakkor könnyítette a légitársaságok helyzetét, hogy a minisztérium módosított néhány olyan direktívát, amelyeket 120 napon belül be kellett volna vezetni. Ez a légicégeknek adott némi flexibilitást, illetve időt arra, hogy javítsák a robbanóanyag-maradványok utáni keresési technológiát.

Vaughn Jennings, a Légitársaságok Amerikáért (A4A) lobbiszervezet szóvivője üdvözölte a bevezetés menetrendjének módosítását, mivel az első tervek nem voltak tarthatóak és realisztikusak.

A júniusban nyilvánosságra hozott szigorított biztonsági eljárások között az elhíresült laptop tilalom mellett az indító repülőterek szigorúbb utasátvilágítási procedúrája, a repülőgépek és utasforgalmi terek földi őrzésének megerősítése és bombakereső kutyák alkalmazása is szerepelt, ezeket fokozatosan kellett alkalmazni.

A bombamaradványok utáni kutatásra alkalmas eszközöket 21 nap alatt kellett beszerezniük a társaságoknak, míg a többi irányelvet 120 napon belül kellett volna hatályba léptetni.

A szigorítások nagyjából napi 180 légitársaság 2 ezer járatának 325 ezer utasát érintik, amelyek az Egyesült Államokba közlekednek a világ 105 országának 280 repülőteréről.

Mindeközben az Egyesült Államokra nézve eléggé kínos jelentés látott napvilágot, kiderült ugyanis, hogy a Közlekedésbiztonsági Ügynökség (TSA) 17 kitiltott eszközből 16-ot átengedett egy belső ellenőrzésen.

MEGOSZTÁS