Nyolcvan évvel ezelőtt, 1938 júliusában indította el a LOT közvetlen járatát Budapest és Varsó között, amelyeket a világháború kitörése miatt egyszer leállítottak, de 1949-óta folyamatos a légi összeköttetés a két város között.

Az első időszakban a LOT Budaörsre közlekedett, majd 1949-ben, visszatérésükkor 18 személyes Il-12-esekkel teljesítettek járatokat, 1950-ben pedig átköltöztek az akkor megnyíló ferihegyi légikikötőbe. A lengyelek számára Budapest már akkor az egyik kulcsfontosságú célállomás volt, és most újra ezeket az időket élik.

Fotó: ifj, Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Adrian Kubicki, a LOT szóvivője a Budapesten tartott ünnepségen azt hangsúlyozta, hogy a légitársaság növekedése szempontjából Budapest újra kulcsszerepet játszik, és ezt igazolja az is, hogy a LOT segítségével sikerült újra összekötni Budapestet az egyesült Államok egyik legfontosabb városával, New Yorkkal, illetve Chicagóval.

Eközben a Bombardier Q400-asokkal és Embraer E170-esekkel teljesített varsói járatok száma napi ötre emelkedett, elindultak a krakkói járatok is, februártól pedig Embraer E190-esek Budapestre telepítésével London-City repülőterére is elindul az üzem napi két járattal.

A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-170 repülőgépe Budapesten még 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu)

Kubicki hangsúlyozta azt is, hogy a jövőbeni fejlődésre is nagy hangsúlyt fektetnek, és ez nem csak a járathálózat bővítését jelenti. Jelenleg 70 magyar légiutaskísérőt foglalkoztatnak, akik többnyire a New York-i és chicagói járatokon teljesítenek szolgálatot, de a jövőben újabb 300 fő hajózó személyzetet fognak alkalmazni 2019 végégi, akik Budapestre és Varsóba kerülnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A LOT továbbra sem tett le arról a céljáról, hogy Közép-Európa legnagyobb hálózatos légitársasága legyen. utasforgalma tavaly 6,8 millióra nőtt, ez 25 százalékos bővülésnek felel meg, idénre 9, 2019 végére pedig 10 milliót meghaladó utasforgalommal számolnak.