A Qatar Airways és a Thaiturizmus Utazási Iroda Kft. meghívására Thaiföldre repültünk, hogy a magyar utazók számára még kevésbé ismert, de annál inkább érdekes és csodálatos helyeket fedezzünk fel. Az egyhetes utazás két fő célpontja a magyarok által szélesebb körben ismert Phukettől mintegy másfél órás autóútra fekvő Krabi és az észak-thaiföldi Chiang Mai voltak, visszafelé pedig egy szűk napra és éjszakára Katar fővárosa, Doha különleges világából is ízelítőt kaptunk.

Leszállás a Hamad repülőtéren a Budapest – Doha járatot teljesítő Qatar Airways Airbus A320-as fedélzetén. (Fotó: AIRportal.hu)

Annak ellenére, hogy Krabit még nem fedezte fel (és rontotta el szerencsére) a tömegturizmus, a táj és a közeli szigetek csodálatos világa sokaknak ismerős lehet, hiszen a legtöbb Thaiföldet népszerűsítő poszterhez itt készülnek a fotók – nem véletlenül. A tartományhoz tartozó Phi Phi szigetén forgatták A part című filmet, a Másnaposok 2. része pedig Ao Nangon és környékén készült.

Az észak-thaiföldi Chiang Mai városában belekóstolhatunk egy thai nagyváros életébe, piacainak nyüzsgő világába és ízelítőt kaphatunk az igen elterjedt „street food” konyhák ételeiből is. A környező hegyekben csodálatos tájak, dzsungelek, vízesés, rizsföldek várnak, a városban és az azt övező hegyek tetején épített templomokban és pagodákban a vallás és a thai kultúra értékeivel ismerkedhetünk.

Fotó: AIRportal.hu

Egy hét alatt három különböző thaiföldi reptéren – Phuket (HKT), Krabi (KBV) és Chiang Mai (CNX) – jártunk, a Qatar Airways mindhárom városba közvetlen járatokat üzemeltet Dohából, így akár Bangkok érintése nélkül is könnyen és kényelmesen el lehet jutni ezekre az egzotikus helyekre.

Az egy hét alatt öt szakaszt repültünk, négy különböző repülőgéptípust és fedélzeti szolgáltatást teszteltünk (ezekről a következő hetekben külön beszámoló készül) és bejártuk Doha Hamad nemzetközi repülőterét is:

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
  • BUD-DOH: Qatar Airways, Airbus A320-200, business class
  • DOH-HKT: Qatar Airways, Boeing 787-8 Dreamliner, business class
  • KBV-CNX: Thai Air Asia, Airbus A320-200
  • CNX-DOH: Qatar Airways, Airbus A319LR, economy class
  • DOH-BUD: Qatar Airways, Airbus A330-200, business class

Képgaléria (Klikk a képre a teljes képernyős megtekintéshez!)