Bár az emelkedő kerozinárak miatt a tavalyinél nagyobb féléves veszteséget termelt a flydubai, ennek ellenére folyatják a bővítést, új gépek és útvonalak is várhatóak az emirátusi légitársaságnál.

A légitársaság honlapján közölt eredmény-kimutatása szerint bár 10 százalékkal 761 millió dollárra emelkedett a cég árbevétele, döntően az emelkedő kerozinárak miatt a tavalyinál nagyobb veszteséget kellett elkönyvelnie. Amíg tavaly 38,8 millió, addig idén 86,3 millió dollár veszteséget hozott össze az Emirates kistestvére.

Eközben a flydubai a tavalyival megegyező mennyiségű, 5,4 millió utast fuvarozott és a kiegészítő árbevételnek egyre kisebb részaránya van a teljes bevételhez viszonyítva. Míg tavaly 14, addig idén már csak 10 százalékot tett ki a plusz szolgáltatások után fizetett díj mennyisége.

A flydubai első új generációs Boeing 737 MAX 8 repülőgépe. (Fotó: Boeing)

Ghaith Al Ghaith, a flydubai vezérigazgatója elemzésében azt írta, hogy csak az emelkedő üzemanyagár 175 millió dollárral emelte meg a cég kiadásait.

A társaság tavaly a teljes évben a féléves veszteség után 10 millió dolláros profitot termelt, bár arra nem tért ki a közlemény, hogy ez adózott, vagy üzemi eredmény-e. Idén sokkal rosszabbul állnak időarányosan, ezért a társaság felülvizsgálta a hálózatot. Amellett, hogy 10 új útvonalat nyitnak, számos másikat bezárnak, vagy felfüggesztenek. Nem közlekednek tovább a többi közt Bangkokba, Dakkába, Maléba, Teheránba és Voronyezsbe, megnyílik viszont a cataniai, dubrovniki, krakkói, thesszaloniki és tivati járat is, emellett Helsinki is elérhetővé válik, codeshare megállapodással pedig Zágrábba repülnek majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég emellett hát új Boeing 737-est vesz át az év hátralevő részében, köztük az első 9-es MAX-et is, és az új, jobban jövedelmező útvonalakban látják a cég jövedelmezőségének kulcsát.