A Wizz Air repülőgépei indultak a legnagyobb, a brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján hétfőn közölt összesítés szerint átlagosan 23 perces késéssel az Egyesült Királyság repülőtereiről tavaly.

Fotó: AIRportal.hu

A legpontatlanabb légitársaságok 2017-es listáján a magyar hátterű cég után a Norwegian Air Shuttle lett a második, utána pedig a Vueling Airlines, a Thomas Cook Airlines és a BMI Regional következik.

A hétfői brit sajtóban közölt összesítés során 44 olyan légitársaságot vettek figyelembe, amelyek legalább kétezer menetrend szerinti járatot indítottak az Egyesült Királyság repülőtereiről tavaly.

A késések átlagának megállapításakor minden járatot figyelembe vettek, azokat is, amelyek pontosan szálltak fel. A CAA nem veszi számításba viszont a törölt járatokat.

A legpontosabb a Scandinavian Airlines volt, a légitársaság gépei jellemzően csak hét percet késtek. A második helyre az Aer Lingus került, majd az Air France, az Alitalia és a Delta Airlines következik a sorban.

Az összes járatot és légitársaságot számításba véve 15 perc volt a késések átlaga 2017-ben a brit repülőterekről induló járatoknál.

A Wizz Air egyik szóvivője részben a repülőtéri infrastruktúrát, a forgalmas légteret és a tavalyi szokatlanul kemény telet okolta azért, hogy – mint fogalmazott – a légitársaság nagy-britanniai járatai jóval többet késtek, mint a többi országban.

AIRportal vélemény/kiegészítés: Az ilyen statisztikák nem mutatják, hogy az átlag a járatok többségének kisebb, pl. fél órán belüli késése miatt lett rosszabb, vagy olyan járatok húzták fel a késési statisztikát, amelyek akár több órát késtek, de a többség pontosan közlekedett.

Mivel a járattörléseket a statisztika nem tartalmazza, így azok a légitársaságok amelyek azt a gyakorlatot követik, hogy jelentősebb késés esetén inkább törölnek egy-egy járatot, azok jobb helyen szerepelhetnek ebben az összesítésben, annak ellenére, hogy a járattörlés egyértelműen rosszabb az utasok többségének egy néhány órás késésnél.

A The Guardian című lap szerint hozzátette, hogy intézkedéseket hoztak a késések csökkentése érdekében, többek közt nyolc repülőgépet állomásoztatnak az Egyesült Királyságban, hogy kevésbé legyenek kiszolgáltatva az érkező járatok esetleges késésének.

A légitársaságokat tömörítő brit szövetség, a BAR UK ügyvezetője emlékeztetett arra, hogy a késések rendkívül nagy költségekkel járnak a társaságoknak, és a kormányzattal, a repülésügyi hatóságokkal, valamint a repülőterekkel együttműködve mindent megtesznek azért, hogy a minimálisra csökkentsék a késések rajtuk kívülálló okait is.
Az utasok a késés okaitól és mértékétől függően különböző ellátásra és kompenzációra jogosultak.