Leszállás nélküli Los Angeles-i járatot indítana 2019-ben a Vietnam Airlines. A mintegy 16 órás útra megfelelően nagy terhelhetőségű repülőgépet vennének, a Boeing 777X-et és az Airbus A350-1000-et vizsgálják e célra.

Miután várhatóan jövő tavasszal megkapja Vietnam a szükséges besorolást az Egyesült Államok légiközlekedési hatóságától, 2019-ben Los Angeles-i járatot indítana Ho Si Minh-városból a Vietnam Airlines – írja a flightglobal.com portál.

A légitársaság alelnöke, Le Hong Ha a sajtónak nyilatkozva azt mondta: a 16 órás repült időt és mintegy 7100 tengeri mérföld (13 ezer kilométer) távolságot jelentő útvonalra jó terhelhetőségű gépet keresnek.

Ezért jelenleg a Boeing új generációs 777X-típuscsaládját és az Airbus A350-1000-esét vizsgálja a légitársaság.

Az értékesíthető hasznos teher mennyisége nagyon fontos az alelnök szerint, vélhetően ezért gondolkodnak a nagy kéthajtóművesek hosszabb törzsű változatain.

Hiszen, mint ismert, ezek több utast és több árut képesek elvinni a kisebb testvéreikhez-rokonaikhoz képest, azonos vagy hasonló hatótávolság mellett

Az alelnök közlése szerint négy repülőgépet vennének e célra. Ha a Boeing mellett döntenek, akkor az vélhetően csak 2021-ben lenne elérhető számukra, hiszen a tervek szerint az új generációs 777-esek közül az első, a -9-es változat csak 2020-ban állhat majd szolgálatba.

Mint a portál felidézi, a 777X mindkét változata és az A350-1000 is vígan teljesítené a megadott paramétereket, de az alelnök nem közölte, hogy a Boeing-szélestörzsűből mely változaton gondolkodnak.

Ugyanakkor az Airbus mellett szól, hogy a Vietnam Airlines flottájában már közlekedik tíz A350-900-as.

Így pedig csupán négy repülőgép beszerzésénél nem látszik értelme annak, hogy egy új típust üzemeltessenek. További tizenkét A350-900-asra egyébként szándéknyilatkozattal is rendelkeznek, és ezekből néhány módosítható is a nagyobb -1000-esre, és ez a típusváltozat hamarosan forgalomba is áll.

Amennyiben nem sikerül 2019-ig új típust beszerezniük, a Vietnam Airlines A350-900-assal indítaná el a Los Angeles-i járatokat, oszakai technikai leszállással.

Az alelnök közölte azt is, hogy az Egyesült Államok és Vietnam között a világon az egyik legnagyobb az utasforgalom, közvetlen járatok azonban nincsenek, főképp Dél-Koreában, Japánban, Tajvanon és Kínában szállnak át az utasok. És bár nehéz a vietnámiaknak vízumot kapni az USA-ba, szerinte az amerikai állampolgárok felől érezhető igény fenntartaná a közvetlen járatukat.