Három új európai járatot is nyit a hongkongi Cathay Pacific az előre menekülés jegyében: a 2018-as nyári menetrendben Brüsszelbe, Dublinba és Koppenhágába is repülnek majd.

A Routes Online adatbázisa szerint mindhárom bejelentett új útvonalon az Airbus A350-900-as gépeikkel repülnek majd. Brüsszelbe hetente négyszer, Koppenhágába és Dublinba pedig hetente háromszor közlekedik majd a légitársaság.

Először Brüsszelben jelenik meg a távol-keleti cég, március 28-tól közlekednek majd az unió fővárosába, egy héttel később indul be az október végéig közlekedő koppenhágai, rá egy hónapra a dublini járat. A gépek mindhárom járat esetében éjjel fél 1-kor indulnak Hongkongból és reggel 7 óra előtt landolnak Európában.

A brüsszeli repülőtér közlése szerint a belga export 11 százaléka Ázsiába kerül, és az arány folyamatosan emelkedik, ezt a folyamatot segítheti a Cathay új járata, mivel belly cargo szállítására is lehetőség lesz.

A Cathay Pacific Airbus A350-900-asa felszállás közben Toulouse-ban. (Fotó: Airbus Industries)

A dublini repülőtér vezetője, Vincent Harrison az Air CargoWeek szaklap szerint azt mondta, azért is nagy öröm az új járat számukra, mert a nagy európai légikikötőkkel versenyeztek a járatért. Az új járat hozzájárul majd Írország kereskedelmi és turisztikai fejlődéséhez – tette hozzá. Az Írország és Kína közti kereskedelem évente mintegy 8 milliárd euró értékű és közel száz ír cégnek van üzeme Kínában, ahol 100 ezer embert foglalkoztatnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Rupert Hogg, a légitársaság vezérigazgatója a bejelentéskor azt mondta, az új európai járatok két célt is szolgálnak. Egyrészt megerősítik Hongkong szerepét, mint a legnagyobb ázsiai nemzetközi gyűjtő-elosztó központ, másrészt pedig az új piacok plusz bevételhez juttatják a Cathay Pacificet.

Erre a légitársaságnak szüksége is van, mivel – ahogy arról korábban többször beszámoltunk – a Singapore Airlines-szal együtt anyagilag nem túl rózsás a helyzete a Cathay-nek.  Az első félévben az előző évihez képest szinte alig nőtt az árbevétele, viszont a tavalyi 45 millió dolláros nyeresége 250 millió dolláros veszteségbe csapott át. A Cathay már az első negyedévben lejtmenetbe kapcsolt anyagilag a Singapore Airlines-szal együtt, akkor az erős konkurenciát is az okok között említették, mivel a hongkongiaknak a többiekhez képest elenyésző mértékű ráhordó kapacitása van.

Ezt korábban még a kabintermék folyamatos javításával kompenzálták, a Skytrax is többször ötcsillagos légitársaságnak választotta őket. Bár a fejlesztéseket azóta is folyamatosan ütemezik, lehet, hogy ez is hozzájárult a mostani rosszabb teljesítményhez. A flottacsere folyamatos, a 747-eseket nem rég vonták ki, helyükre pedig Airbus A350-esek érkeztek és érkeznek: 17 900-as már szolgálatban van és további 31, köztük 1000-es változatok is érkeznek majd Hongkongba.