Újabb vevőt veszíthet el az Airbus új generációs szélestörzsű típusa, ezúttal az Air Asia X törölheti tíz darabos megrendelését.

Újabb légitársaság törölheti hamarosan az Airbus A350 XWB típusára szóló megrendelését, és választhatja a konkurens Boeing 787 Dreamlinert.

Az American Airlines nemrégiben bejelentett visszalépése után ezúttal az A350-est az elsők között 2009-ben megrendelő, hosszútávú járatokat üzemeltető ázsiai low-cost légitársaság, az Air Asia X gondolkodik megrendelése törlésén. A cégnek tíz darab, A350-900-asra van jelenleg fix megrendelése.

”Az A350-es nem az a típus, amit meg fogunk vásárolni” – mondta el Tony Fernandes, az Air Asia X vezérigazgatója egy élő online interjúban.

Látványterv az Air Asia X A350-eséről (Forrás: Airbus)

A döntést azzal indokolta, hogy az A350-es túl drága cége számára, a vásárlás pedig a jegyárak növekedését eredményezhetné.

Ezért inkább a darabonként 21 millió dollárral olcsóbb, A330-900neo típusra konvertálná a megrendelést, az új generációs A330-as hosszabb törzsű változatából ugyanis már jelenleg is 66 darabra tart igényt a cég.

Emellett az Airways Magazine értesülése szerint az ázsiai fapados tárgyalásokat folytat a Boeinggel is, az amerikai gyártó 787 Dreamliner típuscsaládjának leghosszabb törzsű változatának, a 787-10-esnek az esetleges megrendeléséről.

A legnagyobb Dreamliner darabonként listaára még az A350-esnél is kilenc millió dollárral magasabb, 325,8 millió amerikai dollár, így elképzelhető hogy a légitársaság csak azért lebegtette meg egy esetleges megrendelés lehetőségét, hogy jobb tárgyalási pozícióba kerüljön az Airbusszal szemben.

Végső döntés a cég jövőbeli flottájáról a közeljövőben várható kérdéses, hogy marad-e a homogén A330-flotta, vagy bekerül a képbe a Dreamliner is, ha egyáltalán valóban megtörténik az A350-megrendelés törlése.