Mint az év eddigi részében mindig, most is a Boeing teljesített jobban az Airbus-hoz képest az új repülőgépek átadásában, illetve a megrendelések begyűjtésében is.

Megrendelések

Az első Pratt & Whitney hajtóműves A321neo. Fotó: Airbus Industries

Az év nyolcadik hónapjában bár az Airbus megállapodott a Uniteddel Airbus A350-esek konverziójáról és újabb 10 megrendeléséről, de ez a könyvekbe még nem került bele. A gyártó kimutatása szerint 12 darab gépet adtak el, ennek többségét, tízet a Wizz Air A321 megrendelése tett ki, amelyet még júniusban jelentettek be.

A tavalyi számokat a farnborough-i légi szalon torzította, egy évvel ezelőtt az Airbus 144 gépre szerződött.

A Boeing könyveiben augusztusra 33 gép megrendelése szerepel, érdekesség, hogy egy egyelőre meg nem nevezett vásárló két utasszállító 747-8-ast rendelt Rentonból. Talán ezek lehetnek a Turkish Airlines gépei, amelyekről szombaton jelentek meg információk.

A Boeing tavaly ugyanilyenkor 22 gép eladását jelentette be.

Az év egészében az Airbus eddig 264, a Boeing pedig 476 repülőgépet értékesített.

Átadások

Több készült a 737-esekből egy hónap alatt, mint amennyi Airbus összesen. Grafika: Boeing Company

A gépek leszállítása soha nem az Airbus erőssége volt, nem volt ez másként augusztusban sem, Toulouse-ból, illetve Finkenwerderről 46 gépet repültek ki az ügyfelek. A fontosabb típusokból, az A320-as család tagjaiból 35 készült el, köztük az első Pratt hajtómáves A321neo, az A350-esből pedig hetet gyártottak le és adtak át üzemeltetésre augusztusban.

A Boeing hússzal több, összesen 66 gép gyártásával végzett augusztusban, 47 darab 737-es, és 11 darab Dreamliner gördült ki a gyárakból. Jól látható, hogy a Boeing csak a 737-esből többet készített el, mint az Airbus a teljes palettából.

2016 augusztusában az Airbus 61, a Boeing 59 gépet szállított le. Az év eddigi részében az európai gyártó 399, az amerikai pedig 476 repülőgépet adott át üzemeltetésre.