Rákapcsoltak az Airbus üzemeiben júliusban, a gyárakból az idei évet figyelembe véve rekord mennyiségű gépet facsartak ki. Eközben az eladások terén a Boeing csúnyán odavert az Airbusnak.

A rendelések adatainak ismertetése előtt fontos megjegyezni, hogy a júliusban tartott Farnborough Légi Szalon valamennyire “torzíthatja”a képet, de ennek mértékét nem tudjuk, mivel a rendelések mellett ezt nem tünteti fel a gyártó.

Az Airbusnál egyébként sincs túl sok mindent feltüntetni, júliusban nyári szezonra álltak át Toulouse-ban, mindössze 8 darab gép került a könyvekbe. A rendelés leadójáról nem tudni semmit, a titokzatos vásárló A350-900-ast vett az európai gyártótól.

Fotó: AIRportal.hu

A Boeing sem kapkodta el a gépek eladását, vagy legalábbis a könyvekbe való bevezetését, de az Airbust többszörösen felülmúlták. Harminc gépre találtak vevőt, a brazil GOL 15 darab 737 MAX-ot, a Hawaiian 10 darab 9-es Dreamlinert, a Qatar Airways pedig 5 darab áruszállító triplahetest rendelt a Boeingtől.

Az év eddigi részében a lemondásokat nem számolva az Airbus 269 gépet értékesített, 17-tel többet, mint egy évvel korábban. A Boeing eddig ennek több, mint kétszeresét, 564 példányt értékesített, míg egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 121-gyel kevesebb, 443 repülőnek találtak gazdát.

Az átadások terén az Airbus rendesen rákapcsolt, csak júliusban 76 gép gyártásával végeztek, ez még a jóval produktívabb Boeing mércéjével is nagyon szép teljesítmény. Az átadások ütemezéséből látszik, hogy július 20-a után sikerült felpörgetni az A320 és A321neo-k gyártását, ez nagyban hozzásegítette a céget a sikerhez.

A Boeing saját magához képest viszont csak átlagosan termelt, 39 repülőgép távozott a rentoni és everetti gyáregységekből.

Az év eddigi részében az Airbus 380 gép gyártásával végzett, ez 33-mal több mint az előző év azonos időszakában. A Boeing eddig 417 repülőgépet adott át üzemeltetésre, ez mindössze 7 géppel több, mint 2017 január-júliusi időszakában.