Az eladásokon még érződik az év eleje, ebben a csendes vízben most az Airbus tudott több hullámot vetni, a Boeingnél viszont – mint mindig – jobban ment a gépátadás.

A két gyártó frissített, február 28-ig szóló statisztikái szerint az Airbustól az év második hónapjában 40 gépet rendeltek. Februárra került a könyvekbe az Emirates 20 darab A380-asról szóló megrendelése, a másik 20 gép megrendelője azonban egyelőre nem ismert, annyit tudni, hogy A320neókat kért az egyelőre titokzatos megrendelő.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A Boeingnél utasszállító típusból összesen 9 fogyott, a 737 MAX-okat a TUI, illetve egy nem ismert vásárló kérte. Áruszállító variánsból a Boeing eladott 21 darabot, e szám a UPS 14 darabos 747-es és 4 darab 767 megrendelését, valamint egy ismeretlen ügyfél 3 darab 777F megrendelését takarja.

Az év eddigi részében lemondásokkal együtt az Airbus 43, a Boeing 34 megrendelt gépnél tart. Az Airbus a tavalyihoz képest százalékosan nem kifejezhető mértékben növelte az eladásokat, mert 2017 második hónapjában egy gépet sem adtak el. A Boeing 30 százalékkal teljesített rosszabbul, mint tavaly ugyanilyenkor.

Átadások terén a Boeing hosszú ideje jobban teljesít, mint európai versenytársa, és ez a helyzet februárban sem változott, a rentoni egységben 48 gépet adtak át üzemeltetésre: 11 Dreamliner, egy triplahetes, két 767-es és 35 737-es repült haza Boeing Fieldről.

Forrás: Boeing

Az Airbus Toulouse-ban februárban 37 gép gyártásával végzett, ebből 8 darab A350-es, 1 darab A330-as, a maradék 28 pedig az A320-as család valamelyik tagja volt.

Az A320neók átadását hátráltatja a Pratt & Whitney hajtóműveknél felmerült újabb hiba, amit a hajtóműgyártó szerint már sikerült megoldani. Ezzel szemben az indiai hatóság a héten az IndiGo és a Go Air 11 darab A320neo gépét parancsolta földre. Az európai gyártó toulouse-i és hamburgi telephelyein tucatszám állnak a kész A320neók, hajtóművek nélkül, lekonzerválva.

Az év eddigi részében a Boeing 93, az Airbus pedig 65 gépet adott át. Az előző évihez képest a Boeing 5, az Airbus 24 százalékkal kevesebb gépet gyártott le.