Százmillió euróig terjedő hozzájárulást nyújt az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) a Budapest Airport (BA) pénzügyi átalakítási programjához.

A közép- és kelet-európai gazdaságok, valamint az egykori szovjet térség átalakulásának finanszírozására 1991-ben létrehozott londoni pénzintézet pénteki ismertetése szerint a hozzájárulás egy összesen 1,32 milliárd euróig terjedő finanszírozási csomag része, amelynek célja a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető vállalat 2019, illetve 2020 végéig esedékessé váló jelenlegi kötelezettség-portfoliójának módosítása és lejárati struktúrájának meghosszabbítása.

Az EBRD londoni székhelyén közölték, hogy a bank előresorolt – szenior – kötvény kibocsátásával kapcsolódik be százmillió euró erejéig a Budapest Airport pénzügyi átstrukturálási programjába.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Sue Barrett, az EBRD közlekedésfejlesztési programokért felelős igazgatója a programot ismertetve kijelentette: a pénzügyi csomag az EBRD szándéka szerint serkenteni fogja az új tőkepiaci struktúrák meghonosítását a kifejlett infrastrukturális fejlesztési programok számára, emellett fejleszti az állami és a magánszektorbeli szereplők együttműködésére épülő programok (PPP) másodpiaci tranzakcióit, és javítja a Budapest Airport működési teljesítményét.

Az EBRD a megalakulása óta eltelt több mint negyedszázadban csaknem 3 milliárd eurót folyósított 175 magyarországi fejlesztési programra.

Az MTI megkeresésére a BA nem közölt részleteket az átstruktúrálásról.

Az elérhető cégadatok szerint a BA tavalyi árbevétele csaknem 142 millió eurót tett ki, szemben az előző év 141,4 milliós teljesítményével, miközben 2016-ban 11,4 millió utast szolgáltak ki, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A BA pénzügyi műveletek ráfordításaként mintegy 98 millió eurót számolt el 2016-ban.

A társaság adózás előtti eredménye 18 millió, az adózás utáni pedig 14,5 millió eurót tett ki, míg 2015-ben 3,2 millió euró adózás előtti és 5,6 millió euró adózás utáni veszteséget könyveltek el.

A BA hosszú lejáratú kötelezettségeinek összege tavaly mintegy 40 millió euróval, 1,593 milliárd euróra csökkent. Eközben a rövid lejáratú kötelezettségei 49 millióról csaknem 60 millió euróra nőttek. A hosszú lejáratú kötelezettségekből 465 millió euró hitel, 937 millió tartós kötelezettség kapcsolt vállalkozással szemben.

A BA jelentős fejlesztések hajt végre. A BUD2020 programja keretében 50 milliárd forintot fordítanak 2020-ig a repülőtér fejlesztésére. Ezen program részeként új repülőtéri szálloda épül, a 2B terminálon új utasmólót alakítanak ki, bővítették a parkolókapacitást, felújították a futópályát is.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az AviAlliance GmbH által vezetett német, kanadai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium közös tulajdonában áll.

MEGOSZTÁS