Államilag támogatott útvonalakkal bővülhet Heathrow kínálata, amennyiben a képviselők megszavazzák London legforgalmasabb repülőterének bővítését.

Az Aviation Magazine szerint a kormány bejelentette: közszolgáltatási kötelezettség, úgynevezett PSO formájában szeretnének regionális útvonalakat nyitni, hogy megvédjék és egyben felpörgessék a forgalmat ezeken a járatokon.

A szaklap megjegyezte, hogy ez lesz az első alkalom, hogy a kormány védelem alá vesz Heathrow és egyéb regionális reptér közötti útvonalat, bár ezt a módszert az ország többi részén már használják, így ugyanis működőképesen tud tartani piaci alapon nem, vagy nagyon nehezen üzemeltethető járatokat. További részletek az év végén várhatóak, amikor a kormány bemutatja új légiközlekedési stratégiáját.

Forrás: Heathrow Airport

Ennek azonban van egy feltétele, a parlamenti képviselőknek meg kell szavazniuk a harmadik futópálya megépítését is tartalmazó fejlesztési tervet. A kormány korábban már jelezte, hogy kapacitástöbblet 15 százalékát regionális utakkal szeretnék kitölteni.

Baroness Sugg légiközlekedési miniszter szerint bár a repülőtér London mellett van, a bővítés hatásai az egész országban érzékelhetőek lesznek, mivel javítani fogják az országon belüli, illetve a London és a koronagyarmatok közötti kapcsolatokat.

Az utasok azonban nem csak emiatt örülhetnek, a légicégek ugyanis azonnal rárepültek a még nem is létező plusz kapacitásra, a verseny pedig várhatóan árcsökkentő hatású lesz. Az easyJet például bázisnyitással kecsegtet, és azt mondja, harmadával is csökkenhet a jegyár az új járatoknak köszönhetően, de a Flybe is szeretné növelni kapacitásait.

A Theresa May által vezetett kormány június elején adta meg hozzájárulását az állami kézben lévő Heathrow bővítésére, a harmadik futópálya és a kapcsolódó beruházások 130 millió utasra növelik a repülőtér éves kapacitását.

Fotó: Heathrow Airport

Heathrow a világ hetedik, Európa legforgalmasabb repülőtere, tavaly összesen 78 millió utast kezelt. Az elképzelt harmadik futópálya 2025 körül készülhet el, bekerülési költsége átszámolva akár 5000 milliárd forintba is kerülhet. Legutóbbi információk szerint a beruházást környezetvédelmi okok miatt ellenző Munkáspárt engedélyezte képviselőinek a saját belátásuk szerinti szavazást, nem lesz frakciófegyelem. Ennek nyomán a brit média arról írt,h ogy ezzel zöld utat kaphat a beruházás, a képviselők többsége igennel fog szavazni.