Szeptember 4-én ünnepelte a FedEx Express az első Boeing 767-300F teherszállító repülőgépének átvételét. A logisztikai nagyvállalat MD-10-es típusait váltja a korszerűbb Boeinggel, amelyből összesen 50 darabot rendelt a gyártótól.
Új flottatörténeti korszak vette kezdetét múlt hét szerdán a FedEx Expressnél, amelyhez megérkezett az első, Hannah névre keresztelt Boeing 767-300F (N101FE) típusú teherszállító repülőgép.
Az új Boeingek mintegy 30%-kal üzemanyag takarékosabbak és 20%-kal alacsonyabb az üzemeltetési költségük, mint a McDonnell Douglas MD-10-esei, amelyeket váltani fognak a gépparkban.
Némi vigasz a három-hajtóműves, klasszikus McDonnell Douglas típus szerelmeseinek, hogy a gépek nem azonnal távoznak a flottából. A csereprogram megkezdődött, de lévén, hogy nem kevesebb, mint 63 darab MD-10-es szolgál a FedEx-nél még eltart egy darabig mire a Boeing 767-esek teljesen átveszik a belföldi teherárú forgalom bonyolítását. A többlépcsős ütemterv szerint az utolsó MD-10-esek várhatóan 2018-ban kerülnek kivonásra.
Az utasszállításban jól bevált Boeing 767-300ER típuson alapuló teherszállító változat hatótávolsága gyári adatok szerint 6025km, hasznos terhelhetősége 52.7 tonna, maximális felszállósúlya pedig 185 tonna. A 767-es rokontípusa, a 757-es már jó ideje szolgál a FedEx flottájában, amely a karbantartás és üzemeltetés terén is előnyökkel jár.
Említésre méltó vonatkozása a hírnek a Boeing 767-es gyártásban maradása, hiszen a 787-es Dreamliner megjelenésével már nem sok babér teremhet a kevésbé korszerű és költséghatékony típus számára, de a teherszállító Freighter változat, valamint egykor a Malévnél is szolgált 767-200ER-en alapuló katonai célú, légi utántöltésre alkalmas KC-767-es még sokáig életben tarthatja a gyártósorokat.