Átvette második Airbus A320neóját a Lufthansa, a D-AINB lajstromú gép Düsseldorfba fog közlekedni április elsejétől.

A légitársaság közleménye szerint március 31-én repülték át Hamburgból Frankfurtba, az első kereskedelmi repülése április elsején várható a 72-es, düsseldorfi járattal. Ez a negyedik célállomás Hamburg, München és Berlin után, ahova a német légitársaság a legújabb A320-asokkal közlekedik.

A második A320 a januári bemutatón már kész volt, de csak most vették át. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A második A320 a januári bemutatón már kész volt, de csak most vették át. (Fotó: AIRportal.hu)


Carsten Spohr, a cég vezérigazgatója két hete azt mondta, addig nem veszik át a második gépet, amíg nem sikerül megoldást találni a Pratt & Whitney hajtóműveinek problémájára, amelyek a cég állítása szerint szoftveres hibák.

Az AIRportal megkeresésére a Lufthansa sajtóosztálya ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy a problémákat, illetve a megoldást egy munkacsoport vizsgálja, a munka tehát még folytatódik. Emiatt – mint azt a légitársaság írta – továbbra is csak korlátozott üzemben tudják a gépeket közlekedtetni, de ezért a Lufthansa kompenzációt kap.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eddigi tapasztalatok a Lufthansa szerint nagyon kedvezőek, az előző típushoz képest a német légitársaság 20 százalékos csökkenést tapasztalt az üzemeltetési költségek terén.

A Lufthansa január 20-án vette át első A320neóját, miután az erdeti indító légitársaság, a Qatar Airways még decemberben jelezte: a PW1100G hajtóművek hibája miatt nem veszi át az első példányt. Szoftveres és hardveres módosítások miatt az erőforrást indítás után három percig alapjáraton kell üzemeltetni a repülőgép álló helyzetében, azaz ez alatt a három perc alatt gurulni sem szabad vele.

Eközben az Airbus már leszállította az első neót a második üzembe állító légitársaságnak, az indiai diszkont IndiGo légicégnek.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!