Újabb műszaki hibát találtak az Airbus A320neo típusának hajtóművében, amely miatt további csúszások várhatóak az átadásokban, a Qatar Airways már a Boeinggel is tárgyalna néhány A320neo pótlásáról – írta a Reuters.
Átvette második A320neóját a Lufthansa
Információik szerint a hajtóműben találtak újabb problémát, amely a hidraulika rendszert érinti, gurulás közben zajosabb lesz a hajtómű, és néhány gépen a hidraulika üzemi hőmérséklete is túllépte a normális értéket, amely főleg forró éghajlaton lehet kellemetlen.
Gyakori utazók beszámolói szerint egy a hidraulikai rendszerekben lévő nyomás kiegyenlítéséért felelős szivattyú kutyaugatás-szerű hangot ad felszállás előtt. A hang főleg akkor hallható, ha a repülőgép csak egy hajtóművel gurul.
Qatar Airways: nagyon szomorú vásárlók vagyunk
A típus egyik első üzemeltetője, az indiai diszkont IndiGo azt mondta, utasaikat nem zavarja a hang, ezért folytatják a gépek átvételét. A maximalista, már-már kekeckedőnek tűnő Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója viszont közölte, hogy így nem kér a gépekből, ezért tárgyalásokba kezdett a Boeinggel arról, hogy 737 MAX-okkal váltson ki 4-6 A320neót.
Al Baker múlt hónapban már éles szavakkal támadta a hajtóművek gyártóját, a Pratt & Whitney-t, mert képtelenek megoldani a fennálló problémákat, és bírálta őket azért is, mert nem megfelelően tesztelték a hajtóműveket forró időjárási körülmények között.
A problémák miatt a hírügynökség forrásai szerint az Airbus gyáraiban két tucat A320neo vár leszállításra.
A CFM-nél is belenyúltak már a kész hajtóműbe
Az A320neo egy másik hajtóművel, a General Electric és a Safran közös vállalkozása, a CFM által kínált LEAP hajtóművekkel is elérhető lesz, iparági források szerint az egységben módosították az alacsony nyomású kompresszort, mert a teszteknél problémákat észleltek. Szóvivőjük szerint ez nem okoz majd teljesítményromlást. Az első CFM-hajtóműves A320neo várhatóan júliusban áll szolgálatba a török Pegasus Airlines színeiben.
Ezzel párhuzamosan az Airbus a jelenlegi havi nyolc darabos gyártási rátát a felére, négyre csökkenti. Ebben legnagyobb részt a Pratt hajtóművek eddig is ismert hibája van, amely miatt a gép erőforrását indítás után 3 percig csak alapjáraton szabad üzemeltetni, még gurulni sem szabad vele. A Pratt szerint az év végéig megoldódik a szoftveres hibának minősített jelenség.