Viszonylag csendes októberen vannak túl a nagy repülőgépgyártók, sőt, az Airbus talán csendesebben is, mint szerette volna: a Boeing több gépet adott el náluk, a gépátadásban viszont Toulouse beérte Rentont az év tizedik hónapjában.
Rendelések
Szeptemberben még 49 gépre kötött szerződést az Airbus, ez a szám októberre tovább csökkent, mindössze 19 repülőgépet adtak el, mindegyik keskenytörzsű. Tíz darab A320neót, 4 darab A319, 2 darab A320 és 3 darab A321ceót értékesített a társaság, a vevők kiléte egyelőre nem ismert. Emlékezetes: augusztusban még 144 gépet adott el az Airbus.
A Boeing is kétszámjegyű eladott darabszámot produkált, de ennyire nem volt siralmas hónapja. Az adatbázisok szerint 85 repülőgép értékesítéséről állapodtak meg, ebben szerepel a Qatar Airways 30 darabos 787 és 10 darabos 777-es rendelése, valamint a UPS 14 gépes rendelése 747-eskre.
Az év eddigi részében az Airbus 585 gépet értékesített, melyek közül 495 volt keskenytörzsű. A nagy vasak közül 53 darab A330-as, 35 darab A350-es ment el, Superjumboból kettőt adtak el az Emiratesnek. A Boeing negyvennel kevesebb, 545 repülőgépet adott el, 408 darab 737-est, 26 darab 767-est, 70 darab Dreamlinert és 23 darab triplahetest és 18 darab Jumbo Jetet.
A havi rendelési adatok bruttó számok, vagyis a lemondások számát nem tartalmazzák.
Átadások
Gépátadások terén a Boeing mindig is jobban teljesített, mint az Airbus, de nem októberben. Bár felülmúlni nem tudták Rentont, de beérni igen: mindkét nagy gyártó ugyanannyi, 54 darab gépet adott át a légitársaságoknak üzemeltetésre. Az Airbus viszont nagyon nem örülhet, mert októberben is csak 4 darab A350-est adott át, 6 A330-as és 3 A380-as kíséretében. Januártól októberig 516 gép gördült ki a csarnokokból.
A Boeing a 13 Dreamliner és 7 Triplahetes mellett 34 darab 737-es gyártásával végzett októberben. Tíz hónap alatt a Boeing 617 vasmadarat készített el és adott át.
A havi adatokat továbbra sem hasonlítjuk össze az elmúlt évivel, mert az Airbus havi bontásban nem közölte a gépátadásai számát. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.