Megállapodott az Armavia és a Sukhoi Civil Aircraft Company: az örmény légitársaság lízingszerződés útján visszaállítja flottájába első Szuhoj Superjet 100 típusú utasszállító repülőgépét, igaz egyelőre csak ideiglenesen.

Az Armavia idén augusztusban szüntette be első Szuhoj Superjet 100 típusú repülőgépének üzemeltetését. Mindez azután történt, hogy júliusban az örmény légitársaság, amely egyébként a típus első üzembeállítója különösebb indoklás nélkül megtagadta a megrendelt második gép átvételét.

Az első hírek szerint az örmények azért léptek vissza, mert az üzemeltetési gyakorlatban elégedetlenek voltak a típussal, de időközben kiderült, hogy a visszalépésnek nemcsak műszaki, hanem legalább annyira pénzügyi okai is lehetnek ugyanis a légitársaság nincs túl jó anyagi helyzetben. Az örmény légitársaság több, mint 4 millió euróval tartozik a Szuhoj gyárnak az eddig elvégzett karbantartási munkálatokért, illetőleg alkatrészekért, sőt a jereváni repülőtér felé is mintegy 5.4 millió eurós tartozást halmoztak fel.

A vállalat 2011. április 19-én vette át első SSJ-100-as (c/n 95007) típusát, amely EK95015 lajstrommal kezdte meg üzemelését. A második megrendelt gép átadására pedig júliusban került volna sor. Az Armavia olyannyira komolyan gondolta a típus kivonását, illetőleg át nem vételét, hogy az első gépüket vissza is adták a gyártónak.

A gépek, mert hogy a második Armavia SSJ-100-as (c/n 95021) is elkészült, október elejéig a Szuhoj gyár moszkvai bázisán vesztegeltek. A felek között pedig egyre parázslóbb vita alakult ki a helyzetet illetően.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Armavia elsőként állította forgalomba az orosz repülőgépipar új regionális típusát, az SSJ-100-ast. (Fotó: Sukhoi)


A gyártó legfrissebb közleménye szerint azonban sikerült ideiglenes megállapodást kötni, amely értelmében az Armavia lízingszerződés útján 6 hónapra újra szolgálatba állítja első gépét, amelyet október 2-án vissza is repültek Jerevánba.

A szerződés kitétele szerint a 6 hónapos időtartam lejártával a felek újra tárgyalóasztalhoz ülnek. A második gép sorsáról egyelőre nem született döntés.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!