Az ASL Aviation Group kivonja a szolgálatból spanyol leányvállalata, az ASL Airlines Spanish utolsó BAe-146-os repülőgépét, ezzel megszűnik a légitársaság működése. Az írországi székhelyű cégcsoport a svájci üzemeltetői engedély (AOC) visszaadásáról is döntött.

Az ASL azért határozott a spanyol leányvállalat megszüntetése mellett, mert fokozatosan újjá kívánja szervezni működését az érintett piacon. Ennek része a Boeing 737-400 Freighter repülőgépek bevezetése a dél-európai útvonalakon is, ezzel pedig korábbi repülőgépek feleslegessé válnak.

Az EC-MID lajstromú BAe-146-ost azért küldik nyugdíjba, mert kapacitása és hatótávolsága már nem elegendő a cégcsoport számára.

A most nyugdíjazott BAe-146-os (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – Airportal.hu)

A 2016-ban felvásárolt TNT Airways – ma már ASL Airlines Belgium néven működő – légitársaság Boeing 737-400F gépi szolgálják majd ki a dél-európai útvonalak egy részét.

A spanyolországi légijármű üzemeltetési engedélyt ugyanakkor az ASL Group megtartja.

A cégcsoport másképp döntött a Farnair-csoport felvásárlása során megörökölt svájci AOC sorsáról, ezt az engedélyt visszaadják, párhuzamosan a svájci ATR-flottát átszervezik az írországi légitársaságuk, az ASL Airlines Ireland alá.

A repülőgépek és a személyzet bázisa ugyanakkor Svájcban marad, de a működés az ír engedélyekkel folytatódik.

A légitársaság-csoport magyarországi ágának, az ASL Airlines Hungary-nek működésben ugyanakkor nem történik változás.

A Farnair Handling Hungary Kft-t, a budapesti repülőtéren kizárólag cargo handlinggel és ahhoz kapcsolódó földi kiszolgálással foglalkozó vállalatot tavaly értékesítették a brit Menzies  számára.