Átadta az első A321neo típusú repülőgépet az Airbus Hamburgban. Az A320neo típuscsalád hosszabb törzsű változatának első üzemeltetője az Alaska Air csoporthoz tartozó Virgin America lett.

Az első kereskedelmi forgalomba kerülő A321neo repülőgépet a CFM International LEAP-1A hajtóműveivel szerelték fel.

A Virgin America első A321neo repülőgépe. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Virgin America első A321neo repülőgépe. (Fotó: Airbus)

A légitársaság még 2010 decemberében, elsőként írt alá megrendelést az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű típusára.

A LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A321neo típus a légitársaság jelenlegi repülőgépeinél legalább 15%-kal kisebb üzemanyag-fogyasztással dicsekedhet, de a zajszennyezése is jelenősen alacsonyabb elődeinél. Éves szinten minden egyes új generációs repülőgép 5000 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki a korábbi generációs repülőgépeknél.

A Virgin America az A321neo gépének finanszírozására a GECAS lízingcéget választotta.

A Virgin America A321neo repülőgépei 185 fős székezéssel állnak forgalomba, mely 24%-kal nagyobb kapacitást jelent a cég jelenlegi A320-as gépeinél – azonos komfortfokozat mellett. A repülőgép fedélzetén minden üléshez érintőképernyős szórakoztatórendszer és a saját eszközök töltésére szolgáló elektromos csatlakozó tartozik.

A Virgin America A321neo repülőgépe május végén áll kereskedelmi forgalomba, első járatát a San Francisco International Airport (SFO) és a washingtoni Ronald Reagan National Airport (DCA) között teljesíti.

A légitársaság 63 darab A320 családba tartozó repülőgépet üzemeltet, köztük a hagyományos hajtóművekkel felszerelt A319 és A320 változatokat, melyek a CFM által gyártott CFM56-5B típusú hajtóművekkel vannak felszerelve.

A Virgin America légitársaságot 2016 decemberében vásárolta fel az Alaska Air Group, amint arról korábban beszámoltunk, a csoport 2019-ig tartja meg külön márkaként a Virgin America brandet.

A CFM International LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt A321neo típus tesztelési programja 2017. március elején zárult le. Az európai és amerikai légügyi hatóságok, az EASA és az FAA együttesen adták ki a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges bizonyítványt.

Bár a Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt A321neo típus már 2016. december közepén megszerezte az európai és amerikai légügyi hatóságok (EASA és FAA) által együttesen kiadott légialkalmassági engedélyt, ebből a változatból eddig egyetlen példányt sem adott át az Airbus, feltehetően a P&W-hajtóművek technikai hibái és a hajtóműgyártó a tervezettnél lassabb szállításai miatt.

Az Airbus több mint 1300 példányra rendelkezik megrendeléssel a legnagyobb befogadóképességű új generációs keskenytörzsű típusából. Az A321neo ideális megoldást biztosít a légitársaságok számára a sűrű székezésű, low-cost szegmensben és a kisebb forgalmú hosszú távú – ún. vékony – útvonalakon is.