Átadta a nyolcezredik legyártott A320 típuscsaládba tartozó repülőgépet az Airbus, amely B-1068 lajstromjellel Kínában áll forgalomba.

Illusztráció az A320neo prototípusa. (Forrás: Airbus)

Az MSN8000 gyári számú gépet, egy Pratt & Whitney PW1100G hajtóművekkel felszerelt Airbus A320neo-t az Air China állította forgalomba még február elején.

A nyolcezredik A320 családba tartozó gép átadásáról a gyártó nem adott ki külön sajtóközleményt, ezért csak most, a februári átadásokat összefoglaló dokumentumból derült ki.

Az A320-as jelenleg az eddig legyártott példányokat tekintve világ második legnépszerűbb típuscsaládja a Boeing 737-es mögött. Az első kereskedelmi forgalomba helyezett példányát harminc éve, 1988-ban adta át a gyártó az Air France-nak. Jelenlegi rendelésállománya, összesítve a régi és az új hajtóművel szerelt változatokat, a hatezret is meghaladja.

Gondok vannak PW1100 hajtóművekkel

Mint arról portálunk is beszámolt, februárban az Európai Repülés Biztonsági Ügynökség (EASA) rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki a PW1100G-JM típusú Airbus A320neo-kra vonatkozóan, figyelmeztetve az üzemeltetőket arra, előfordulhat olyan eset hogy bizonyos gépeknek akár mindkét hajtóművét le kell álltani repülés közben.

A hajtóműgyártó vizsgálatai szerint az újabb problémát a magas nyomású kompresszor tengelyén az egyik tömítés hibája okozta, ennek kijavítását egy átmeneti megoldással az elmúlt héten már megkezdték az érintett erőforrásokban.

Az A320neók hajtóműhibái és a hajtóműgyártók szállításainak csúszása miatt tucatszámra állnak az erőforrásokra váró A320neo családba tartozó repülőgépek a gyártó toulouse-i és hamburgi telephelyein.

Gyakorlatilag nincs olyan szeglet a toulouse-i gyár előterein, ahol ne állnának hármasával, vagy akár hatosával a “vitorlázó” A320neók. A gyártó feltehetően emiatt nem kommunikálta az MSN8000 átadását és a ténylegesen átadott gépek száma a csúszások miatt feltehetően még nem éri el a nyolcezret.

Fotó: AIRportal.hu