Növeli a komfortosztályok üléseinek számát az Air New Zealand a Boeing 787-9 és 777-300ER típusain. Utóbbi pedig megkapja majd az előbbin már megszokott fedélzeti szórakoztatórendszert és prémium turista-üléseket is.

Mintegy hatvanmillió euróból átalakítja a szélestörzsű Boeing-gépeinek nagy részét az Air New Zealand – számol be az Aero.de német légiközlekedési portál.

A 2014 júliusában először forgalomba állított 787-9-es flotta esetében az eddigi tizennyolc business-osztályú ülőhely helyett a jövőben huszonhét lesz a fedélzeten, a huszonegy prémium turista szék helyett pedig harminchárom. A következő három ilyen gép 2017 októberében már ezzel az új konfigurációval érkezik majd Új-Zélandra.

Mindemellett a légitársaság 2017 februárjától átalakítja a hét darabot számláló Boeing 777-300ER-flottáját is. A cég sajtóközleménye kitér arra, hogy a kilenc hónaposra tervezett munkálatok során telepítik majd a 787-eseken már ismerős Panasonic eX3 fedélzeti szórakoztatórendszert, és megújítják a business-osztály, valamint a turista osztály üléseit is.

A prémium turista székek esetében pedig a 777-esek megkapják a Dreamlinereken ismerős, „hagyományosabb” kinézetű bőrüléseket, ezek száma egy-egy gépen negyvennégyről ötvennégyre emelkedik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Air New Zealand | © AIRportal.hu

Forrás: Air New Zealand

Így az utasok elbúcsúzhatnak a 2010-ben épp a 777-300ER-en bevezetett, kis túlzással egy átlagosabb business-osztály képét mutató, kagylóülés-szerű SpaceSeat-től.

A légitársaság ígérete szerint az átalakítások után a széktávolság a régi marad. A cég közleménye idézi az ügyfélélményért felelős igazgató, Carrie Hurihanganui szavait, aki rámutatott: amióta az új prémium turista üléseket bevezették a 787-eseken, rendkívül népszerűvé váltak.

Mint hozzátette, a most lecserélendő SpaceSeat annak idején, 2010-ben forradalminak számított és szerinte a piacon a legjobb volt, ám az elmúlt hat évben eljárt felette az idő az anyagok és a technológia fejlődésével (azaz: inkább túl sok helyet foglaltak a fedélzeten és túl nehezek voltak – a szerk.).

Forrás: Air New Zealand | © AIRportal.hu

Forrás: Air New Zealand


Az Air New Zealand ezzel az átalakítással csatlakozik például a British Airwayshez, amelyről nemrég az Airportal is írt: a britek szintén növelik a prémium kínálatot, de az Egyesült Államokban is terjed a jövőben az emelt komforttal kialakított turista osztály, ahogy más légicégek is kezdik felismerni az ebben rejlő üzleti lehetőségeket.

Az új-zélandi vállalat szélestörzsű gépeinek sorában egyébként hét darab, 2010 óta újonnan forgalomba állított 777-300ER található – egyik a nevezetes Hobbit-festésű –, a 787-9-esekből szintén ennyi működik jelenleg, ezekből összesen tizenkettő lesz majd. A régebbi gépeket illetően nyolc darab 777-200ER, de még négy 767-300ER is közlekedik – feltehetően nem sokáig – a légitársaságnál.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!