Átalakulás előtt van az Etihad, a légitársaságnál már kinevezték az új vezérigazgatót és az új üzleti terv is záros határidőn belül elkészül. Személyre szabhatóság, partner légitársaság és a diszkontokra jellemző árstruktúra is a terítéken lehet.

Miután az Etihad Airways a 2016-os évre 1,8 milliárd dolláros veszteséget jelentett fele részben a rossz befektetések (alitalia és airberlin) miatt, és Jamoes Hogan vezérigazgatót elküldték, számítani lehetett arra, hogy nagy változások lesznek az Etihadnál.

Hogan ugyanis azt az irányvonalat képviselte, amelynek lényege, hogy a rossz anyagi helyzetben lévő légitársaságok megvásárlásával nagyobb növekedés érhető el, mint amennyire organikusan volna lehetőség. Ez a húzás azonban nem jött be.

A közelmúltban kinevezték az Etihad új vezetőjét, Peter Baumgartnert, aki Washingtonban az ATW Online-nak nyilatkozva azt mondta, heteken belül végeznek az új stratégia kidolgozásával. Ez azonban nem csak arra szorítkozik, hogy a partner légitársasági rendszerrel mit kezdenek. A légitársaságok nagy általánosságban elértek egy olyan pontra, amikor meg kell határozni, hogy merre tovább, milyen trendek vannak, és azok mennyire befolyásolják a céget.

Fotó: AIRportal.hu

Jelezte: az átalakítás erői nem állnak meg a Közel-Kelet határán, minden lehetőséget meg kell vizsgálni, ebből pedig van néhány – nyilatkozta Baumgartner utalva arra, hogy más, nem közel-keleti cégekkel is szorosabbra fűzhetik kapcsolatukat.

Hangsúlyozta, hogy a jó légitársaság fogalma megváltozott, ma már a fő hangsúly a személyre szabhatóságon van, és nem azon, hogy teljesen sík ággyá dönthető-e az ülés a business osztályon. A légicégeknek hagynia kell, hogy az utas olyan terméket vegyen,a milyet akar olyan áron, amit hajlandóak megfizetni. Ebben az európai diszkont légitársaságok nagyon jól teljesítenek, és már az üzleti utasok is felismerték ezt az előnyt. Most ettől lesz jó egy légitársaság – tette hozzá. Megjegyezte még, hogy emellett a digitalizáció is nagyon fontos szerepet játszik.

A vezérigazgató nem véletlenül beszél erről, vélhetően ebbe az irányba indulhat el az Etihad amellett, hogy keres magának egy olyan partnert, akivel kellő mértékben meg tudják osztani az üzemelés költségeit.

Nagy problémának minősítette a vezérigazgató az Egyesült Államok piacát, mert nagyon fontos térségről van szó, de át kell gondolniuk az ottani üzemelést. Ennek előzménye, hogy az American Airlines az öböl-mentiekkel való vitája miatt 2018 márciusától felmondta codeshare megállapodását az Etihaddal. Ezzel egy win-win szituációt rúgott fel az American Airlines Baumgartner szerint.