Radikális vállalati szerkezetátalakítás előkészítésébe kezdett a SuperJet International két alapítója, az orosz Szuhoj és az olasz Alenia Aermacchi – írja a Flightglobal.

Az Alenia és a Szuhoj előzetes tárgyalásokat folytat az üzleti modell jelenlegi programhoz való igazításáról. A Superjetre leadott rendelések és a gyártási kapacitás jelentősen eltérnek az előzetesen prognosztizált mennyiséghez képest, ezért fontos, hogy a két fél mielőbb konszenzusra jusson a szerkezetátalakítást illetően. A cél a rendelésállomány növelése, a gyártás felfuttatása és a nemzetközi piacon való jelenlét szilárdítása.

Az Alenia ügyvezetője Ugo Vinti, az EADS és az ATR által alkotott páros sikerességét tekinti sablonnak és hasonló szintre akarja juttatni az orosz-olasz konzorciumot is.

A Szuhoj Superjet SSJ100 gyártása Oroszországban, Komszomolszkban folyik, míg az olasz cég a gépek belső berendezését és festését végzi, továbbá a marketing tevékenységet is ők vállalták magukra a nyugati ügyfelek felé. Az Alenia jelenleg nem gyárt alkatrészeket az SSJ100-as számára, de jelentős know-how-val járul hozzá az előállításhoz, és a kompozit anyagok gyártása terén is nagy tapasztalatra tett már szert. A jövőbeni modellek esetén ezt a kompozit technológiát már alkalmazni fogja a Superjet International is.

A szerkezetátalakítás a tulajdonosi viszonyokat nem érinti, a Szuhoj továbbra is 49 százalékos részesedéssel, míg az Alenia 51 százalékos többségi tulajdonnal rendelkezik majd a Superjet Internationalben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A 2012-ben lezuhant prototípus | Fotó: Митя Алешковский


Az Alenia és a Szuhoj közös vállalkozásának rendeléseit nagyban befolyásolta a 2012 május 9-én, Indonéziában hegynek csapódó prototípus, melynek 45 halálos áldozata volt. A gép ugyan tökéletesen működött és a balesetet a pilóták hibája okozta, mégis megrendült a bizalom az SSJ100-ban .

A Superjet SSJ100 a 75-95 fős méretkategóriában teremt alternatív megoldást a légitársaságoknak és kihívót a nagy gyártók számára, közvetlenül az Embraer és Bombardier hasonló típusainak. A rendelésállomány 284 darabon áll, amiből csupán 26-ot sikerült átadni a megrendelőknek.

A konzorcium következő nagy dobása az SSJ100 NG típusváltozat lehet, amely a mostani típus hosszított verziója, és akár 130 utas szállítására is képes lesz, ezzel borsot törve az Airbus és Boeing orra alá.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!