Az Airbus A350-900-as székezésének sűrítését tervezi az Airbus, hogy csökkenjen a légitársaságok egy székre eső költsége. Az Emirates tudott erről, de ez sem győzte meg őket.

A Reuters híre szerint az eredetileg 317 székesre tervezett 900-as verzió már most is 325 széket tud befogadni, de a kabinberendezést lehet még úgy facsarni, hogy a válaszfalak átrendezésével több hely jusson a székeknek.

Pontos számot nem említett a hírügynökség, de vélhetően a Boeing 787-10-es Dreamlinerének 330 székes kapacitása köré, vagy a fölé lőnék be az új kabinberendezést. Ez az elrendezés azon légitársaságok számára lehet vonzó, amelyek az A350-est nem hosszútávú, viszont frekventált járaton használnák. Rövidebb távon ugyanis nem jön ki a gép alacsonyabb üzemeltetési költsége, így a relatív nagy költségeket több utas között kell elosztani.

A Lufthansa Airbus A350-900-asának turisztaosztálya. Fotó: AIRportal.hu

Érdekesség, hogy az Emirates a Reuters szerint tudott az Airbus ezirányú terveiről, de ennek ellenére a dubajiak mégis a Boeing 787-10-ese mellett döntöttek, és ezzel az Emirates egy több éves kérdés végére tett pontot, az Airbus pedig óriási buktát volt képes elkönyvelni.

A lépés hátterében az áll, hogy a légitársaságok a nagy fapados nyomás miatt folyamatosan próbálják csökkenteni egy székre jutó üzemelési költségeiket. Ennek egyik eszköze, hogy sűrítik a gépek székezését, így több utas között tudják leosztani a járat költségeit.

Emellett az Airbus kicsit zárni tudja az ollót a 325 székes 900-as, illetve a 366 székes 1000-es verzió között.

Az Airbus a hírre reagálva azt közölte, hogy folyamatosan vizsgálja termékeinek fejlesztési lehetőségeit és olyan terméket fognak piacra dobni, amelyet a légitársaságok szeretnének.