A spanyol Air Nostrum légitársaságé lesz az 1000. európai gyártású turbolégcsavaros ATR utasszállító repülőgép – adta hírül a Flynews.es spanyol légiközlekedési hírportál.

Az Air Nostrum még a 2009-es párizsi Le Bourget légi szalonon jelentette be összesen 20 új generációs ATR-re vonatkozó rendelési igényét. A valenciai székhelyű légitársaság 10 ATR 72-600-asra megrendelési, míg további 10 gépre opciós szerződést kötött. A spanyolok 70 üléses kabinkonfigurációval rendelték új ATR-72-600-asaikat.

A spanyol regionális légitársaság május 3-án egy nagyszabású ünnepség keretében veheti át első ATR-72-600 típusú repülőgépét. Az F-WWLX gyári lajstromot viselő turbolégcsavaros repülőgép különlegessége, hogy ez az ATR gyár 1000. átadott repülőgépe, amelyre egy a hátsó törzs-rész oldalán elhelyezett is felhívja a figyelmet.

Az átadási ceremónián jelen lesz Louis Gallois, az EADS konzorcium rövidesen távozó vezérigazgatója (helyébe május 31-től Tom Enders lép), valamint Filippo Bagnato, az ATR gyár vezérigazgatója és az Air Nostrum vezetője, Carlos Bertomeu is.

Érdekesség, hogy az ATR gyár 1000. átadott repülőgépe valójában a 999-es gyári számot viseli, sőt egy kis csavar is van a történetben, mivel május 3-án az Air Nostrum számára másodikként gyártott 72-600-as kerül átadásra, ugyanis a 995-ös gyári számú gép már korábban elkészült a légitársaság számára, de érthető, hogy az első gépátadást így kívánják különlegessé tenni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Nostrum első új generációs ATR-je először Melilla és Madrid városai között fog szolgálatot teljesíteni. Mindezek előtt azonban Toulouseból Valenciába repülik a gépet, hogy a légitársaság bázisán elvégezhessenek még néhány szolgálatba állítás előtti szükséges tennivalót.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!