Nem szeretne lemaradni a huszonegyedik századi “űrversenyben”, ezért még több pénzt fektet a japán űrturisztikával foglalkozó PD Aerospace-be az ANA Holdings.

Forrás: ANA

Az All Nippon Airways anyavállalata 2016-ban a szintén japán, HIS turisztikai konszernnel szállt be szuborbitális kereskedelmi űrrepülések végrehajtására alkalmas jármű kifejlesztésével foglalkozó cégbe, amelyet azóta aktívan támogat.

Most újabb 200 millió japán yent, nagyjából 1,8 millió dollárt fektet a cégbe a holding, hogy felgyorsítsa a jármű fejlesztését és közelgő tesztelését. A PD Aerospacesnek már eddig is igen ambiciózus tervei voltak, 2019-ben pilóta nélküli járművet szeretnének 100 kilométeres tengerszint feletti magasságra juttatni.

A járművet saját fejlesztésű hajtóműve tesztelésére szeretné használni a cég, 2017-ben ugyanis egy kísérleti rendszerben sikerült megépíteni egy sugárhajtómű-rakéta hibrid hajtóművet – írja a Routes Online.

Azt egyelőre sem az ANA sem a PD nem közölte, hogy a végleges járművet ember vezeti-e majd, mint ahogyan azt sem lehet tudni, mikor indulhatnak útjukra az első japán űrjáratok.

A pontos koncepcióról jelenleg csak egy fantáziarajz árulkodik, amely alapján a Virgin Galactic módszerére hasonlít a legjobban a japán cég elképzelése.

Európa jár az élen

Nem a PD Aerospaces az egyetlen cég, amely lehetőséget lát az űrturizmusban, mint új iparágban, a brit milliárdos Sir Richard Branson vállalta, a Virgin Galactic azonban jóval előrébb tart a fejlesztésben minden vetélytársánál.

Virgin Mothership Eve a Virgin Spaceship Unity első repülése a Mojave sivatag felett, 2016. szeptember 8-án. (Forrás: Virgin Galactic)

Mint azt korábban megírtuk, amennyiben minden rendben zajlik az tesztidőszak hátralévő részében, repüléseket Olaszországból már 2020-tól szeretné megkezdeni a brit gyökerű vállalat, valamivel az USA-ból teljesített első járatok után.

A cég koncepciója szerint 10-12 kilométeres magasságig a dupla törzsű, külön erre a célra kialakított WhiteKinghtTwo-val juttatják fel a VSS Unity nevű űreszközt, amely ezután rakétameghajtással folytatja útját a szuborbitális pálya felé.

Üzemanyagának kifogyasztása után pedig vitorlázó repülésben tér vissza az erre kijelölt reptérre, ahol a normál repülőgépekhez hasonlóan futóművei segítségével ér földet egy reptér futópályáján.

Ezen cégek mellett számos másik, kisebb és nagyobb vállalat foglalkozik az űrturizmussal, például a Sierra Nevada Corporation, vagy a világ legnagyobb merevszárnyú repülőgépét megépítő Startolaunch Systems.