A British Airways és az Iberia tulajdonosa, az IAG holding is ajánlatot tett a csődeljárás alatt lévő Air Berlin egy részére sajtóhírek szerint. Eközben a Ryanair-járattörlések hátterében az is állhat egy szakértő szerint, hogy az ír fapados készül a német légitársaság bedőlésére, és kapacitásokat tartalékol erre az esetre.

Lehetséges, hogy a két nagy márka mellé kerül az Air Berliné is? (Forrás: IAG)

Két, névtelenséget kérő forrás azt állítja a Reuters hírügynökségnek, hogy az IAG holding – többek között a British Airways és az Iberia tulajdonosa – ajánlatot tett a csődeljárás alatt álló Air Berlin egy részére.

Az érdeklődőknek múlt péntekig kellett benyújtaniuk a kötelező érvényű ajánlatukat, amelyekről a hírek szerint szeptember 25-én döntenek a csődbiztosok és a légitársaság igazgatótanácsa.

Amint az AIRportal.hu is megírta, a Lufthansa, az Easyjet, Niki Lauda és a Condor, valamint más befektetők váltak ismertté mint ajánlattevők. Az IAG nem hozta nyilvánosságra, hogy pályázik-e, és most sem kívánta kommentálni az értesülést.

Mint ismert, az IAG és a British Airways volt az Air Berlin úgynevezett szponzora, amikor utóbbi öt évvel ezelőtt a Oneworld légiszövetségbe lépett.

Az aero.de portálnak egy szakértő pedig arról beszélt, hogy a Ryanair nagy visszhangot kiváltott járattörlései mögött nem csak a diszkont légicég nyilatkozatában közölt okok, azaz a dolgozók szabadságra engedése és a pontosság növelése állhat.

A Ryanair azért is vehetett ki október végéig számos járatot a menetrendjéből, mert készül az Air Berlin összeomlására, a szabaddá tett kapacitással pedig ez esetben azonnal megjelenhet a német piacon
– vélekedik a fejleményekről Gerald Wissel, az Airborne tanácsadócég munkatársa.

A szakértő szerint az Air Berlin idő előtti leállása azt jelentené, hogy a német kormányzatnak rögtön szét kell osztania a cég le- és felszállási résidőit. De csak olyan légitársaságoknak adhatja át ezeket, amelyek rendelkeznek a szükséges engedélyekkel és repülőgépekkel. Az idő előtti leállás azért fordulhat elő, mert az állami segély csak egy ideig elégséges az Air Berlin működésére, azonban ha meg is születik a döntés szeptember 25-én a vevőről, a különböző hatósági – köztük versenyhivatali – eljárások még hónapokig tarthatnak.