Két héten belül megkaphatja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA), és a brazil hatóságoktól a légialkalmassági engedélyét az Embraer új generációs, E2 típuscsaládjának első tagja.

Az E190-E2 prototípusa a Singapore Airshow-n. (Forrás: Embraer)

Az “E-Jet 2” program az eredeti E-Jet család jelentősen modernizált és továbbfejlesztett változata, mely a brazil gyártó legsikeresebb regionális típuscsaládja.

Az új változat továbbfejlesztett szárnyai alá a Pratt & Whitney által gyártott PW1900G típusú hajtóművek, a pilótafülkébe pedig második generációs Honeywell Primus Epic nagy felbontású digitális kijelzők kerültek.

A frissített gépcsalád első tagja, az E190-E2 február 14-én fejezte be a légi alkalmassági tanúsítvány megszerzéséhez szükséges tesztprogramját, melynek során több mint 2,000 órányi tesztrepülést és 45,600 órányi földi tesztelést teljesített – írta a Flightglobal.

A szükséges dokumentáció leadását követően a brazil gyártó március első hetében megkaphatja a típus kereskedelmi forgalomba állításához szükséges engedélyeket.

Amint arról korábban beszámoltunk, az E190-E2 a norvég Wideroe légitársaság flottájában áll kereskedelmi forgalomba. A típus a tervek szerint 2018. április 28-án teljesíti majd az első kereskedelmi járatát a Bergen és Tromso közötti belföldi útvonalon.

Forrás: Embraer

Az E2 család három típusból áll, a legrövidebb törzsű E175-E2-ből, az elsőként levegőbe emelkedő E190-E2-ből és a hosszított törzsű E195-E2-ből.

A típuscsalád legnagyobb tagjával, az E195-E2-vel kapcsolatban tavaly év elején jelentette be az Embraer, hogy a típus maximális felszállótömegét 2 tonnával, a maximális hatótávolságát pedig 450 tengeri mérfölddel megnövelik. A repülőgép szárnyfesztávja szintén megnő, mintegy 1,4 méterrel lesz szélesebb az eredeti tervekhez képest.

Az E-Jet 2 programját az Embraer 2013-ban indította el hivatalosan, miután az eredeti E-Jet család utolsó tagja, az E170-es kereskedelmi forgalomba állt.