Bejelentette első Boeing 787-9 Dreamliner útvonalait a hosszított törzsű típusváltozat indító légitársasága, az Air New Zealand. A desztinációk között szerepelnek hosszú-, és közép hatótávú járatok is. Az első gép várhatóan 2014 nyarán áll forgalomba.
Új festés az Air New Zealand repülőgépein
Az amerikai repülőgépgyár június elején számolt be róla, hogy megkezdte az első Boeing 787-9-es végszerelését, amelynek szűzrepülését még az idén szeretnék végrehajtani, hogy a megrendelők mihamarabb átvehessék első gépeiket. A legutóbbi tájékoztatás szerint eddig 20 ügyféltől összesen 355 darab rendelés érkezett a típusra.
Kapva az alkalmon a leendő első üzemeltető, az Air New Zealand is megkezdte új típusának promotálását és bejelentette az első útvonalakat, amelyeken a hosszított törzsű Dreamlinert állítják szolgálatba a jövő év folyamán. A távolabbi célállomások között Tokió és Sanghaj, míg a közelebbi, közép hatótávúak között Perth, Honolulu és Francia Polinézia fővárosa, Papeete szerepelnek.
Az Air New Zealand 2006 májusában döntött az alaptípusnál nagyobb, berendezéstől függően 250-290 utas szállítására alkalmas, 14800-15750km hatótáv teljesítményű Dreamliner mellett. A megrendelést négy géppel indították, de mai állapot szerint összesen 10 darab B-787-9-esre van érvényes foglalásuk.
Az eredeti ütemezés szerint az új-zélandiak első Dreamlinere már 2010-ben átadásra került volna, de a típus gyártásában keletkezett késések, valamint az idei év elején az akkumulátor problémák miatt elrendelt teljes repülési tilalom mind hátráltatták a programot. Most úgy néz ki, hogy az Air New Zealand 2014 nyarán állíthatja forgalomba első Boeing 787-9-es típusát. A flotta pedig 2017-ig bezárólag válik teljessé.
A Dreamlinerek szolgálatba állításával a légitársaság fokozatosan kivonja a forgalomból 5 darab Boeing 767-300ER típusát. Szemben a 767-esekkel a 787-esek már három komfortosztályt kínálnak majd fedélzetükön: Business Premier, Premium Economy és Economy kiosztásban.