A madridi Fitur turisztikai kiállításon tárta a nagyközönség elé legújabb Airbus A330-300 típusú utasszállító repülőgépeinek kabinkonfigurációját az Iberia. A spanyol nemzeti légitársaság új fedélzeti szolgáltatásokkal és megújuló szélestörzsű flottával várja a jövőben utasait.

Az, hogy vadonatúj business és turista osztályú üléseket vezet be Airbus A330-300-asainak szolgálatba állításával az Iberia eddig sem volt újdonság, mert a légitársaság ennyit hajlandó volt elárulni, de a kabin konfigurációját, üléselrendezését, valamint az új szolgáltatások részleteit a január 31-i madridi sajtótájékoztatóra tartogatta cég.

A British Airways-szel szoros szövetségben működő Iberia 2011 júliusában jelentette be, hogy Airbus A330-300 típusú repülőgépekkel kívánja modernizálni hosszú távú járatokat teljesítő flottáját. A spanyolok 8 darab A330-asra fix, míg további 8 gépre opciós vásárlási szerződést kötöttek az európai repülőgépgyárral.

A csütörtöki bejelentés szerint az első Airbus A330-300-as februárban érkezik meg a légitársaság madridi bázisrepülőterére. Az Iberia igencsak óvatos a gépátvételi időpont közlésével, mert pontos dátumot még most sem közöltek. Spanyol szakmai lapok értesülései szerint azonban az első, EC-LUB lajstromú A330-as várhatóan február 5-én, kedden csatlakozik a flottához.

Az A340-300-asok leváltására érkező korszerűbb A330-asok nemcsak az utasok számára lesznek kényelmesebbek, hanem a légitársaság is költséghatékonyabban üzemeltetheti majd hosszú távú járatait, mivel tájékoztatásuk szerint az új gépek 15%-kal üzemanyag takarékosabbak lesznek, mint négyhajtóműves elődeik. Ahhoz, hogy az A330-as flotta teljessé váljon 2014 márciusáig kell várni, ekkor szállítja ugyanis az Airbus az utolsó, nyolcadik gépet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A330-300-asok fedélzetén két komfortosztály közül választhatnak az utasok. Az összesen 278 utasférőhelyes gépen 36 Business Plus és 242 turista osztályú ülés található.

Marco Sansavini, az Iberia értékesítési igazgatója szerint az új Business Plus osztállyal forradalmasítják a hosszú távú járatok utazási élményét és a legjobb szolgáltatást kínálják az Európa és Latin-Amerika közötti útvonalakon.

Az új business osztályra teljesen sík felületű, közel két méter hosszú ággyá is alakítható fotelek kerülnek. A légitársaság szerint az ülések szélesebbek is, valamint elhelyezésük módjánál fogva közvetlen utat biztosítanak a közlekedő folyosókra. A privát szférájukat megőrizni, pihenni, vagy a munkában elmélyedni kívánók pedig egy válaszfallal zárhatják el a zavaró külvilágot.


Az új Iberia long-haul kabin bemutató filmje (Forrás: Iberia’s YouTube Channel)

A fedélzeti szórakoztató rendszer is jelentős fejlődésen megy keresztül, ugyanis az eddigihez képest 50%-kal nagyobb felületű, 15.4″-os érintőképernyős monitor áll rendelkezésre és a Iberia azt ígéri, hogy kezelése is jóval egyszerűbb, közérthetőbb lesz, leginkább egy tablet készülékhez fog hasonlítani. A rendszert egy 4.2″-os érintőképernyős, virtuális billentyűzettel ellátott zsinóros távirányító egészíti ki, amelynek segítségével telefonhívások is kezdeményezhetők és szükség esetén szöveges üzenet írására/fogadására is használható.

A turista osztályról általában kevesebbet szólnak a vállalati közlemények, de azért itt is van újítás! (Fotó: Iberia)

A fedélzeti szórakoztató rendszerből elérhető tartalmakat havi rendszerességgel tervezi frissíteni az Iberia. A választék igen széleskörű: 80 mozifilm, televíziós sorozat és dokumentumfilm; 200 zeneszám és számos interaktív 3D-s játék közül lehet válogatni.

A fedélzeti szolgáltatások köre a típus átvételét követő rövid időn belül Wi-Fi elérhetőséggel és GSM alapú SMS kommunikációval is bővülni fog a hosszú távú járatokon. Az új Business Plus ülések a hordozható elektromos eszközök töltésére alkalmas aljzatokkal is fel lesznek vértezve, valamint a személyes tárgyak elhelyezésére is több fakk szolgál.

Az újonnan berendezett kabinok esszenciája, a kabinvilágítás is megújul: hatékonyabb olvasólámpák és a repülés fázisai szerint szabályozott, energiatakarékos központi világítás teszi kellemesebbé az utazást.

A turista osztályon utazók is kényelmesebb üléseket és új fedélzeti szórakoztató rendszert élvezhetnek. A 9″-os, ülés-háttámlába épített érintőképernyős monitorokon ugyanúgy számos mozicsatorna és zeneszám, valamint számítógépes játék közül lehet válogatni. A rendszer menüje mindkét osztályon több nyelven is elérhető lesz.

Idővel az A340-600-asok is megkapják az új kabinbelsőt
(Fotó: Iberia)

Az A330-300-asok természetesen már mind az új fedélzettel érkeznek, de az Iberia májusban megkezdi a flotta legnagyobb típusának, az A340-600-asoknak is a fedélzet felújítási programját, hogy az Afrikába és Amerikába közlekedő négyhajtóműves óriásgépeken is versenyképesebb szolgáltatást tudjon kínálni.

Végül egy megkerülhetetlen téma: ami talán a legtöbbeket foglalkoztatja az új szélestörzsű flottával kapcsolatban az a festésminta kérdése. Január közepén felröppent a híre, hogy a vállalat arculatot vált és konkrét festésminta tervek is napvilágot láttak. Elindult hát a találgatás. Lesz-e meglepetés, változtat-e az Iberia az 1977 óta futó arculatán, vagy sem?

Az ezzel kapcsolatos kérdésekre az Iberia határozottan úgy válaszolt, hogy az A330-asok bevezetésével nem változik a légitársasági arculat, tehát az új gépek is a jól megszokott festésmintával állnak szolgálatba. Csakhogy a napokban teljesítette első repülését a spanyol flotta leendő második A330-300-asa (EC-LUK) és a fehérre festett repülőgép hajtóműgondoláin új Iberia logóra lettek figyelmesek a toulouse-i repülőtér mellett szorgoskodó spotterek. Ez már nyilvánvaló, árulkodó jel! Hivatalos megerősítés azonban továbbra sincs új festésminta bevezetésével kapcsolatban. A találgatások tehát tovább élnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!