A légitársaságok által nyújtott szolgáltatások és az utazási élmény megítélésében fontos szerepe van a repülőgépek belső terének. A légitársaságok számára ezért kulcsfontosságú, hogy az utasok elégedettségét meghatározó, fedélzeti berendezés a lehető legtökéletesebb legyen.

Az utasok ugyanakkor a repülőgépek fedélzetén találkozhatnak a leghangsúlyosabban a légitársaságok arculatával, így ebből a szempontból is nagyon fontos, hogy a felhasznált anyagok, színek minden szempontból megfeleljenek a brand követelményeinek.

A Boeing 737-esek egy helyen, Rentonban készülnek, a gyártó az összeszerelő üzemek mellett az ügyfelek teljes kiszolgálására alkalmas infrastruktúrát alakított ki.

Ennek egyik legfontosabb részegysége a 737-esek konfigurációs stúdiója, ahol az ügyfelek arculati és fedélzeti szolgáltatásokkal foglalkozó munkatársai a Boeing szakembereivel közösen kezdik el a összeállítani és tesztelni a terméket a burkolatok színétől kezdve a mosdókig.

Csak szőnyegtípusból több száz áll rendelkezésre.

A több szobára osztott épületben először a szövet burkolatokat választhatják ki az ügyfelek: szövet és bőr anyagok egész garmadája áll rendelkezésre több beszállítótól. De arra is van lehetőség, hogy külsős céget bevonjanak ebbe (például olasz bőrkészítő manufaktúrákat), de akkor vállalniuk kell a szigorú biztonsági előírásoknak való megfelelést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint sikerült a szöveteket kiválasztani, egy kicsi mockup stúdióban a megrendelő és a Boeing szakemberei összeállítják a kívánt színeket, hogy lássák, hogyan néz ki élőben a színkombináció. A stúdióban a külső fényviszonyok és a belső LED-es világítás is változtatható, hogy bármilyen fényviszonyban tesztelhető legyen a színkombináció.

A színkombinációk ellenőrzésére szolgáló makettben a LED-es és külső megvilágítás is változtatható.

Ezt követően az ügyfél kiválaszthatja, hogy milyen konyhát és egyéb kiegészítőket kér. Egy külön teremben a Boeing minden beszállítójának minden terméke megtalálható a kávéfőzőktől elkezdve a tárolókon át a felszolgáló kocsiig. Ez a terem igazi játszótér, mindent ki lehet próbálni, minden gombot meg lehet nyomni.

A legnépszerűbbek a 737-esekben a Zodiac termékei, kérdésünkre a stúdió vezetője azt mondta, vannak kihívások a gyár termékeinek leszállításával kapcsolatban, de eddig mindent időben meg tudtak oldani.

A nagyon kíváncsi vevők azt is megnézhetik, hogy milyen műszaki megoldások vannak egy-egy sütő, vagy kávéfőző mögött.

 

A konyha után a szék, illetve a fedélzeti szórakoztató rendszer kiválasztása következik. A Boeing semmit nem bíz a véletlenre, a stúdióban minden beszállítójuk mindegyik széktípusából rendelkezésre áll néhány sor, és mindegyiket más-más széktávolsággal is ki lehet próbálni.

A Recaro prémium és economy osztályú ülései.

A legnépszerűbbek a Recaro ülései, amelyekből business és turista osztályú, és különböző kialakítású is rendelkezésre áll. Több gyártónál olyan business osztályú ülések vannak, amelyeket leginkább szélestörzsű gépekben szoktunk meg: teljesen sík ággyá alakíthatóak, masszázs funkcióval rendelkeznek és csak folyosókapcsolatosak.

Business osztályú, teljesen sík ággyá alakítható, masszírozós ülések.

Öt cég szállít üléseket a Boeingnek, minőségük pedig rendkívül széles skálán mozog: a teljesen fapadostól és luxus kategóriáig minden igényt le tudnak fedni.

Az IFE-monitoros ülések elsősorban az Egyesült Államokban népszerűek.

Ugyanitt megtekinthető és kipróbálható a háromfajta mosdókonfiguráció is, sőt, a nagyon kíváncsiak azt is megnézhetik, hogy milyen szerkezet működteti a wc-t.

Több mellékhelyiség közül választhatnak az ügyfelek.
Ez a szerkezet rejlik a wc-kagyló mögött.

Hátra van még a fedélzeti szórakoztató rendszer kiválasztás, már, ha kéri az ügyfél. Eddig az Egyesült Államokban volt nagy divat, de már ott is kezdenek átállni a saját eszközös IFE-re a beépített kijelző helyett. Egyrészt olcsóbb, másrészt könnyebb lesz a repülő.

A képernyők mellett különböző távirányító egységek is választhatók.