Beszerezte az összes új, az unió által előírt üzemelési engedélyt a Budapest Airport, ezek célja a biztonsági szint fenntartása – közölte lapunkkal a repülőtér üzemeltetője.

Az új szabályokról az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az ENSZ repülési szerve, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) ajánlásai alapján állították össze, és az ezeknek való megfelelésre 2017 év végi dátumot határozott meg.

Ezekben az ajánlásokban több mint 450 követelményt fogalmaztak meg, az ezeknek való megfelelést egyenként kellett igazolni. Bár uniós előírásról van szó, a megfelelést a helyi, vagyis magyar szervek ellenőrzik. Budapesten ezt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozó Légiforgalmi és Repülőtéri Hatósági Főosztály végezte.

A több mint két évig tartó folyamat során, a hatósággal szorosan együttműködve készítette el a Budapest Airport azt a több szekrényt megtöltő dokumentum csomagot, amivel részletekbe menően igazolta a repülőtér infrastruktúrájának, szervezetének, és üzemelésének megfelelőségét az európai előírásoknak.

Fotó: Budapest Airport

Egyebek mellett a futópályák és gurulóutak szabályosságát, repülésbiztonsági rendszerek és eljárások a meglétét. Az üzemeltetéshez kapcsolódóan pedig a pontos dokumentációt, az EU-s irányelvek szerint kialakított folyamatokat kellett mindenre kiterjedően igazolnia az üzemeltetőnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megfelelés teljesítéséhez új vállalásokat is tenni kellett, ezekértéke mintegy 6 millió euró – olvasható az üzemeltető közleményében.

Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelemért, munkabiztonságért és közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója a közlés szerint azt mondta, az engdelyek megszerzésével a Budapest Airport egy szerteágazó és nagyon összetett folyamat végére tett pontot, a sikeres befejezés pedig jól tükrözi a repülőtér és a hatóságok közötti szoros együttműködést.