Európai uniós támogatással biztonságosabbá teszik a debreceni repülőtér és környéke vízelvezetését – jelentette be a hajdú-bihari kormányhivatal környezetvédelmi főosztályának vezetője pénteki sajtótájékoztatóján.

A Wizz Air új festésű A320-as repülőgépe Debrecenben. (Fotó: Józsa István, via Debrecen Airport) | © AIRportal.hu

A Wizz Air új festésű A320-as repülőgépe Debrecenben. (Fotó: Józsa István, via Debrecen Airport)

Kórós Csaba elmondta, az Új Széchenyi Terv környezet és energia operatív programból (KEOP) elnyert több mint 670 millió forint támogatásból elkészült a debreceni Tócó csatorna vízrendezési terve, amelynek magvalósításával teljesen átrendeződik a repülőtér és a mellette tervezett déli ipari park vízelvezetése.

A kivitelezési munkálatok 11 milliárd forintba kerülnek, amit a 2016-ben megjelenő KEHOP-pályázat (környezeti és energiahatékonysági operatív program) forrásaiból valósítanak majd meg Debrecenben.

A szakember felidézte, hogy Debrecen legjelentősebb vízfolyása a Köselybe torkolló Tócó.

Jelentős esőzésekkor a csatorna déli szakaszán úgynevezett árvízdugó alakulhat ki, s miközben a Tócó déli záporkiömlőjén másodpercenként 12 köbméter víz áramlik ki, a Kösely befogadóképessége ennek csak a fele, ezért rendszeresek az elöntések – ecsetelte Kórós Csaba.

A most elkészült vízgazdálkodási terv megvalósításával mindez megszűnik, amelynek részét képzi úgynevezett oldaltározók kialakítása, ahol nagy áradások esetén parkoltatják majd a Köselybe ömlő vizet.

A program fontos részeként kivezetik a debreceni repülőtér területéről a most ott átfolyó főgyűjtőt, a Tócóba vezetik a vizet a kifutópályáról, és a repülőtér teljes üzemi területén talajvízszint-csökkentést hajtanak végre, amivel javul a repülőtér üzembiztonsága – mutatott rá Kórós Csaba.

MEGOSZTÁS