A Boeing frissített előrejelzése szerint 2,1 millió pilótára, mérnökre és légiutas-kísérőre lesz szüksége a légiközlekedésnek a következő húsz évben.

A legfrissebb adatok szerint 637 ezer pilótára, 648 ezer mérnökre és 893 ezer légiutas-kísérőre lesz szükség a világban ahhoz, hogy ki tudják szolgálni a forgalom bővülését, illetve az ennek nyomán fejlődő flottát. Az előző évi előrejelzéshez képest a számok vegyesen változtak, pilótából 3,2 százalékkal több, karbantartó mérnökből viszont 4,6 százalékkal kevesebb kell, utóbbi szám azért csökkent, mert a modern gépek karbantartása kevesebb időt igényel.

A világ régiói közül a legtöbb szakemberre természetesen a legnagyobb forgalmat bonyolító, és a repülőgépek legnagyobb felvevőipiacát jelentő Ázsia-Óceániában van, mivel ez a térség foglalja magában Kínát, a világ egyik legnagyobb belföldi piacát. Csak ebben a térségben 253 ezer pilótára, 256 ezer mérnökre és 308 ezer légiutas-kísérőre lesz szükség, többre, mint Európában, Észak- és Dél-Amerikában együttvéve.

Fotó: Boeing Company | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing Company


Európában 106 ezer pilóta, 111 ezer karbantartó és 173 ezer légiutas-kísérő szolgálhatja ki a fejlődést, Észak-Amerikának pedig a mostani előrejelzés szerint 117 ezer pilótát, 118 ezer mérnököt és 154 ezer légiutas-kísérőt kell alkalmaznia.

A Flightglobal a héten hozta nyilvánosságra, hogy a világ egyes régióiban hány új gépre lesz szükség. A szaklap elemzése rámutatott, hogy a következő húsz évben 4,7 százalékos utas- és 4 százalékos áruforgalom bővüléssel számolva a légitársaságok 43 725 új repülőgépet vehetnek át (sugárhajtású és turbolégcsavaros együtt) 2036-ig. Az átadott gépek közül 65 százalék keskenytörzsű, 48 százalék pedig szélestörzsű lehet.

MEGOSZTÁS