A Boeing repülőgépgyár és az orosz Aviation Capital Services lízingcég a mai napon bejelentett egy vásárlási megállapodást, mely 35 db Boeing 737 MAX-re, a cég legújabb keskenytörzsű gépére vonatkozik. Ezzel a bejelentéssel immáron orosz megrendelője is lett a Boeing legsikeresebb keskenytörzsű gépének legfrissebb változatára – adta hírül a Boeing közleményében.

„A mai napon aláírásra került egy megállapodás az Aviation Capital Services részéről 35 db Boeing 737 MAX repülőgép vásárlásáról, mellyel a vállalat lesz az első kelet-európai vásárlója a repülőgépnek. Ennek eredményeképpen ügyfeleink a legmodernebb repülőgépet tudhatják majd flottájukban, hatékonyabb üzemanyag-takarékossággal, jobb repülési tulajdonságokkal és az utasok számára nagyobb kényelemmel. Ezzel az orosz légitársaságok előnyhöz juthatnak a globális piacon, valamint növelhetik jelenlétüket belföldön és nemzetközi szinteken egyaránt.” – nyilatkozta Szergej Csemezov, a lízingcég anyavállalatának, a Rostech-nek vezérigazgatója.

„Ez az első megrendelés Oroszországból és a Független Államok Közösségéből, mely napjaink egyik leggyorsabban fejlődő régiója a kereskedelmi légifuvarozást tekintve. Büszkék vagyunk a lízingcég 737 MAX-be vetett bizalmára, mellyel felülmúlhatatlan üzemanyag-hatékonyságot valamint továbbfejlesztett környezetvédelmi tulajdonságokat nyújtunk az egyfolyosós gép piacán.” – mondta Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója.

Hatékonyabb és modernebb lesz a Boeing 737 MAX

A Boeing 737 MAX fejlesztése a rivális európai repülőgépgyár, az Airbus A320neo bejelentésére válaszul kezdődött meg. A nagy sikerű keskenytörzsű típus legújabb generációja több szempontból lesz hatékonyabb elődjénél, a 737 NG-nél, valamint reményeik szerint az Airbus fejlesztés alatt álló A320neo-ját is sikerül maguk mögé szorítani.

A 737 MAX 13%-os üzemanyag-megtakarítást lesz képes produkálni, emellett a típusnál eddig nem látott módon, fly-by-wire elektronikus repülésvezérlőrendszerrel fog színre lépni a géptípus. Újdonság lesz még a kettős tollazatú szárnyvég (winglet), mellyel szintén nem elhanyagolható mértékben csökkenhet a fogyasztás és növekedhet a gép hatótávolsága.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hajtóművek terén is igyekszik a hatékonyságra törekedni a repülőgépgyár, hiszen a 737 MAX a CFM International legújabb LEAP-1B hajtóművekkel lesz képes a levegőbe emelkedni. Eddig 858 megrendelés érkezett a típusra, mely első felszállását várhatóan 2016-ban teljesítheti, és az első megrendelő 2017-ben veheti majd át az első 737 MAX repülőgépet.

Boeing 737 MAX Advanced Technology Winglet (Fotók: Boeing)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!