Kész tényként állítják források, hogy az Emirates hamarosan Boeing 787-9-eseket és -10-eseket rendel, várhatóan már az idén novemberi dubaji légiszalonon megtörténik a bejelentés. A légitársaság 2021-től kérné a gépeket, amelyek a flotta legkisebb tagjaiként olyan útvonalakon állhat szolgálatba, ahol inkább a járatsűrűség, és nem a kapacitás a fontos.

A seattle-i Puget Sound Business Journal információira hivatkozva az aero.de portál azt írja, hogy az Emirates lényegében már meg is kötötte az üzletet a Boeinggel 787-esek beszerzéséről. A hírt egyik fél sem kívánta kommentálni, az informátorok szerint az üzletet az idén novemberi dubaji légiszalonon jelenthetik be hivatalosan.

A pletykák szerint a Dreamlinerek közül a két nagyobbik verziót, a 787-9-es és -10-es típusváltozatokat rendeli meg a dubaji légitársaság.

A legnagyobb Dreamliner nemrég teljesítette szűzfelszállását (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

A legnagyobb Dreamliner nemrég teljesítette szűzfelszállását (Fotó: Boeing)

Amint az AIRportal.hu is megírta, az Emirates, miután kivonta flottájából a régi Airbus A330-asait és A340-eseit, valamint 777-eseit, egy ideje mérlegeli kisebb méretű, új szélestörzsű repülőgépek beszerzését. A hetven darab megrendelt A350-est 2014-ben meglepetésre teljes egészében visszamondták, arra hivatkozva, hogy mivel nincs gyakorlati adat az üzemeltetésükről, inkább kivárnak.

Azóta a légitársaság időnként közölte, hogy nem siet a döntéssel egy kisebb szélestörzsű típus vásárlásáról, és csupán 2021-től volna szükségük rá.

A nyilatkozatok szerint folyamatosan vizsgálják a Boeing 787-eseket és az Airbus A350-eseket is, mert szükségük van egy típusra az A380-asok és Boeing 777-esek mérete alatt. Legutóbb Tim Clark Emirates-vezér beszélt erről, tavaly decemberben egy londoni eseményen.

A német portál most idéz egy légügyi szakértőt, aki szerint ha tényleg 787-eseket rendel a dubaji légitársaság, akkor azt olyan új útvonalakon használhatják, ahol inkább a járatsűrűség, nem pedig a kapacitás a fontos. Ha 2021 körül érkeznek az első gépek a flottába, az akkor lesz, amikor az első A380-asokat lecseréli az Emirates a megrendelt új generációs Boeing 777-9-esekkel, valamint további 777-300ER-ektől szabadul meg.

A döntés figyelemre méltó győzelem volna a Boeing számára, ha valóban létrejött az üzlet, ugyanakkor nem meglepő: a 787-es és a 777-es (főleg a jövőben érkező új generációja) közös üzemeltetése pilótaszempontból is logikus. Bár igaz, hogy az A350-esek és az A380-asok is “rokonságban” állnak egymással.

Fotó: Boeing | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing


Egyes vélemények szerint a 787-es melletti döntés azt is jelentheti, hogy a megrendelt 777-9-esekkel teljesen leváltja A380-asait is az Emirates, így már nem lesz szükség Airbus-jogosítással rendelkező pilótákra.

Az AIRportal.hu is megírta a napokban: a Flydubai és az Emirates – mindkettő az állami vagyonkezelő birtokában van – bejelentette, hogy a jövőben szorosabban együttműködnek, összefésülik a menetrendet is, bár külön irányítás alatt maradnak.