Fontos mérföldkőhöz érkezett a Boeing 737 MAX 10 fejlesztése. Az amerikai repülőgépgyártó véglegesítette a 737 MAX család legnagyobb befogadóképességű változatának konfigurációját – ezt a Singapore Airshown jelentette be a Boeing.

Forrás: Boeing

A végleges konfiguráció azt jelenti, hogy a mérnökök a típussal szemben támasztott összes követelmény ismeretében folytatják a repülőgép részletes terveinek elkészítését, az értékesítési szakemberek pedig már a végleges paramétereket tudják bemutatni a lehetséges ügyfeleknek.

Randy Tinseth, a Boeing marketingért felelős alelnökének elmondása szerint a MAX 10 a leghatékonyabb és a legjobb profittermelő képességgel rendelkező típus lesz a keskenytörzsű repülőgépek szegmensében.

A 737 MAX 10 lesz a típuscsalád legnagyobb befogadóképességű változata, a MAX 9-hez képest 168 centiméterrel nyújtották meg a repülőgép törzsét.

A 737 MAX 10 maximum 230 utas szállítására lesz képes, a versenytársához (A321neo – max. 240 utas) viszonyítva 5 százalékkal alacsonyabb egy útra vetített és 5 százalékkal alacsonyabb egy ülésre és egy megtett mérföldre vetített költségek mellett.

A 737 MAX 10-es változatát a 2017-ben megrendezett párizsi légiszalonon jelentette be a Boeing, ahol kiemelkedően sok megrendelést kapott a típus. A Boeing ezidáig 416 példányra szerzett megrendelést vagy szándéknyilatkozatot 18 vásárló részéről a típusváltozatra. Az első példány kereskedelmi forgalomba állítása 2020 környékén várható.

Forrás: Boeing

Randy Tinseth a a Reuters hírügynökség tudósítása szerint kijelentette, hogy a Boeing vizsgálja, hogy az amerikai gyártó tovább tudja-e emelni a 737-es gyártósor kibocsátását a jelenleg tervezett havi 57 legyártott darabról. A jelenlegi kapacitások mellett ugyanis hosszú évekre előre eladtak minden egyes gyártási slotot a MAX típusból.

A teljes 737 MAX típuscsaládból eddig több mint 4300 darabot értékesített világszerte 92 vevőnek a Boeing. A gyártó a napokban mutatta be a legrövidebb törzsű 737 MAX 7 változatot.

Amint arról korábban beszámoltunk, a rivális Airbus is azon dolgozik, hogy többet tudjon legyártani a keskenytörzsű, A320neo családjából, tekintettel az eddig regisztrált megrendelések hatalmas számára.

Ismert, az A321neo a szállítható utasok számában jelenleg is tízzel többet kínál a 737 MAX 10-nél, de az Airbus vizsgálja, hogy akár ezen is emeljenek 244-250 utas közé, valamint akár tovább nyújtanák a típus törzsét is. Fontos megjegyezni azt is, hogy a január végén első felszállását teljesítő A321LR maximális hatótávolságban jelentősen többet tud a MAX 10-nél.