A Boeing vezérigazgtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.

Dennis Muilenburg az Aviation Weeknek a Farnborough Air Show előtt Chicagóban adott interjújában azt mondta, rengeteg ügyfelükkel tárgyalnak a lehetséges új típusról, amely a többi típustól eltérően nem a technikai fejlettsége lesz a fő tulajdonsága, hanem az, hogy tökéletes egyensúlyt találnak a fejlesztők a fent említett két tulajdonság között.

Elmondása szerint 4-5 ezer példányra lehet igény a világban ebből a típusból, amely teljesen új gép lesz, mert szerinte a már meglévő gépekből nem lehetne úgy kifejleszteni, hogy megfeleljen az igényeknek. Hangsúlyozta: tartani szeretnék 2025-ös bemutatót, de nem fogják elsietni a végső döntés meghozatalát.

Ehhez azonban a gyártási kapacitásokat is érdemes lesz a Boeingnek kezelnie, mivel már most 2023-ig be vannak táblázva, és nem tudnak annyi gépet gyártani, mint amennyit kellene. Bár folyamatosan emelik a 737-esek (52-ről 57-re), és a Dreamlinerek (12-ről 14-re) gyártását végző sorok kapacitását, az új megrendeléseket 5-6 éven belül tudják csak leszállítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai büntetővámokkal kapcsolatban Muilenburg nagyon óvatosan fogalmazott, mint mondta, reméli, hogy konszenzusos, mindenki számára megfelelő megoldás születik majd. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Trump adminisztráció számukra pozitívan kezeli a légiközlekedési ipart, mivel mindig biztosít helyet a kereskedelmi tárgyalásokon a Boeing számára.

Az Embraerrel kötött megállapodással kapcsolatban Muilenburg azt mondta, azon ügyfeleik számára tudnak kedvező értéket teremteni, akik a géptípusok teljes spektrumát üzemeltetik. Emellett megjegyezte, hogy bár nem az Embraer kezdeményezte az új 757-es kifejlesztését, a kompetenciáikkal ők is hozzájárulhatnak a fejlesztéshez.