A dubaji légiszalonon az Egyptair Express részére huszonnégy CS300-as megrendeléséről írtak alá szándéknyilatkozatot. A kanadai típus a légitársaság belföldi, regionális és európai járatain egyaránt közlekedik majd.

Összesen huszonnégy Bombardier Cseries CS300-asról írt alá szándéknyilatkozatot az Egypt Air és a kanadai gyártó a Dubai Air Show-n. A tizenkét kötelező érvényű megrendelést és ugyanennyi opciót tartalmazó szerződést januárig tervezik véglegesíteni.

(Forrás: Facebook/Egypt Air)

A Star Alliance-tag Egyptair Express flottájába szánt, a százharminc ülőhelyes CS300-asok a nemzeti légitársaság belföldi és regionális útvonalakat működtető leánycégének flottájában a bővülési terveket szolgálják majd.

Jelenleg tizenkét Embraer E-170-ese van a légitársaságnak, egyelőre nem tudni biztosat arról, hogy ezek távoznak-e majd a flottából, vagy kiegészíti őket a C Series.

Az Egyptair holding vezetője szerint ők lesznek a CS300 észak-afrikai és közel-keleti bevezető légitársasága, megelőzve például a Gulf Airt, amely régebben szintén rendelt a Cseriesből. Mind a belföldi, mind a régiós, mind pedig néhány európai járaton is bevetnék a típust a tájékoztatása szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szaufat Muszallam kitért arra is, hogy nem különösebben vették figyelembe az utóbbi hetek fejleményeit, amikor is kiderült, hogy az Airbus többségi részt vett a Bombardier Cseries-programjában. Így is, úgy is megrendelték volna a típust – tette hozzá a vezérigazgató, de azért megjegyezte, hogy az Airbus-házasság „erőssé” teszi a Cseriest.

Amint ismert, az európai repülőgépgyártó részesedésvásárlása óta ez már a második megrendelés a kanadai regionális gépre, nemrég egy még titkolózó európai vevő rendelt meg harmincegyet, harminc opcióval, így az Egyptair Express szerződésével együtt alig néhány hét alatt nyolcvanöt példányban kelhet el a Cseries, ha mindet véglegesítik.