Az amerikai diszkont, a JetBlue a kanadai Bombardier-gyár illetékeseivel és a brazil Embraerrel is tárgyal a flotta száz személyes gépeinek lecseréléséről. A légitársaság az Embraer E-190-eseit vagy C Series, vagy E190-E2 típusokkal váltaná le.

Kérdés, hogy az Airbusokat milyen típus egészíti ki a jövőben (Fotó: Airbus)

Már lezajlott néhány találkozó a JetBlue amerikai fapados cég és a kanadai repülőgépgyártó, a Bombardier illetékesei között, és hamarosan sor kerül a brazil Embraerre is.

A Reuters információi szerint ugyanis a légitársaság a flottájában lévő hatvan darab, mintegy száz személyes Embraer E190-esét kívánná lecserélni a jövőben, erre a célra keresnek valamilyen váltótípust, ha sikerül jó ajánlatot szerezniük.

A légitársaság két új generációs gépet, a Bombardier C Series-t és az Embraer E190-E2-t versenyezteti.

Arról nem tudni, hogy a C Series mely változata érdekli a céget, de ha száz személyes gépet keresnek, vélhetően a kisebb, a CS100-as jöhet szóba. Az Embraer újrahajtóművezett E-Jet típuscsaládjának első tagja most tavasszal áll először forgalomba.

Iparági források szerint a JetBlue vezetősége a Montreál melletti Bombardier-üzemben is látogatást tett, de a hírt természetesen egyik fél sem kívánta kommentálni. A légitársaság annyit közölt, hogy amint korában is jelezték, tervezik a flotta megújítását, és minden lehetőséget vizsgálnak, a flotta megtartását és a lecserélését is.

Mint ismert, a Boeing és a Bombardier vitája közben, az előbbi panaszait végül elutasító bizottsági döntés előtt a kanadaiak az Airbusszal közös leányvállalat alapítását jelentették be. Az európai holding átveszi a C Series gyártását és támogatását, voltaképp integrálva saját portfóliójába.

A JetBlue flottájában pedig az Embraereken kívül az Airbus A320-as típuscsalád üzemel jelenleg, így e lépés is megmagyarázható volna. Ezzel szemben logikus lépés lenne az is, ha a brazil regionális típusnál, annak új generációjánál maradna a vállalat.

Erre csaknem válaszként a Boeing és az Embraer bejelentette, hogy együttműködésbe kívánnak kezdeni. Sajtóértesülések szerint a brazil gyártó katonai termékei miatt egy vegyesvállalat formájában valósulhat ez meg, kizárólag a polgári utasszállítókra koncentrálva.