A legnagyobb brit légitársaságok kezébe is kerülhet az airbaltic egy része, miután az állam meghirdette saját részesedését. Mintegy 40 érdeklődő van a rigai légicégre.

Az Evening Standard cikke szerint a lett kormány a Lazard nevű befektetési bankot kérte fel arra, hogy vevőt találjon az airbalticban lévő 80 százalékos részesedésének egy szeletére. Hogy pontosan mekkora lenne a felkínált részesedés, egyelőre nem tudni, a kormány 50 százalék alá szeretné vinni tulajdoni hányadát. A bank elsősorban szakmai befektetőt keres, és értesülések szerint több nagy brit légitársaságot is megkerestek már.

A lett kormány tájékoztatása szerint 40 potenciális érdeklődő jelentkezett már a csomagért, Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója nem kívánta felfedni, hogy mely társaságokról van szó. Mint mondta, nem szeretnék, ha spekulációk lepnék el a szakmát.

 

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az ügylettel kapcsolatban elmondta még, hogy hatmillió ember él a Baltikumban, de nincs hosszútávú járat, így most arra várnak, hogy valaki azt mondja, a meglévő hálózat felhasználásával elkezdi a hosszútávú járatok üzemeltetését.

Az Evening Standard felemlítette, hogy az International Airlines Group (IAG) a közelmúltban vásárolta fel az Aer Lingust, a Ryanair pedig vételi ajánlatot tett az Alitaliára, bár a British Airwaysben látnak némi potenciált. Pontosabban a British Airways láthat az évi 3 millió utast szállító airbalticban. A megnevezett társaságok azonban nem kommentálták az értesüléseket.

Bővebbet akkor lehet tudni, ha a nem kötelező érvényű ajánlatok beérkeznek, a folyamatot még az év vége előtt le szeretnék zárni.

A lett kormány 2011-ben lett 100 százalékos tulajdonosa a légitársaságnak, ekkor mentőövet kellett dobni az airbalticnak, hogy megmeneküljön a csődtől. A kormány a tőkéért cserébe részesedést kapott, amelytől most szabadulna. Húsz százaléktól már az év elején megváltak, azt a részt a dán Lars Thüsen vásárolta fel.

A lap megjegyezte, hogy a korábban a Malévet is igazgató Martin Gauss gatyába rázta a társaságot, a korábbi veszteségekkel terhelt időszak után már a harmadik pénzügyi évben sikerült nyereséget felmutatni, és indító légitársasága lett a cég a Bombardier CS300-asnak.

MEGOSZTÁS