Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint az, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérből újra gyűjtő-elosztó repülőtér legyen az utasokon is múlik. 

A CEE Aviation közép-európai légiközlekedési konferencián a vezérigazgató kifejtette: a digitalizációval megváltoztak a fogyasztási szokások, és az utasok már sokkal inkább hajlandóak arra, hogy saját maguk keressenek csatlakozó járatokat, és nem várják el ezt a légitársaságtól.

Buadpesten az elmúlt időszakban az olcsó és poit-to-point utazások voltak előtérben, viszont az új hosszútávú járatokkal valamelyest változhat a helyzet, ebben nagy lehetőségek vannak – fogalmazott Jost Lammers.

Fotó: Budapest Airport

Beszélt arról is, hogy a közép-európai repterek közötti kiélezett verseny miatt egyre nagyobb nyomás helyeződik a versenytársakra, és a konszolidációnak is vannak a repülőterekre nézve negatív hatásai. Kifejtette, hogy a konszolidációval egy légitársasához egyre nagyobb utasforgalom kerül, ez pedig a repterekkel folytatott tárgyalások során erőfölényt biztosít, így egyre nehezebb mindkét fél számára megfelelő pozíciót kialkudni.

A repülőtéri bevételekkel kapcsolatban elmondta, hogy egyes légitársaságok előszeretettel panaszkodnak a reptéri díjakra, de kimutatások igazolják, hogy az elmúlt időszakban csökkenő jegyárak mellett is nőttek a kiszolgálási díjak, a légitársaságok pedig így is hatalmas profitra tudnak szert tenni. Hogy a légitársaság mennyiért adja a jegyet nem azon múlik, hogy mennyit fizet a repülőtérnek, sokkal inkább azon, hogy hova pozicionálja magát az adott légicég.