Magyarország és a Budapest Airport vezető szerepet játszhat a Kína és Közép-Kelet-Európa közötti gazdasági együttműködés továbbfejlesztésében – ez volt a fő üzenete a Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa által rendezett, a két ország postai szolgáltatóitól a logisztikán és az e-kereskedelmen át a cargo légitársaságokig számos fontos szereplőt felvonultató gazdasági fórumnak.

Balról jobbra: Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője, René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója, Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja és Illés Zoltán, a Magyar Posta vezérigazgatója. (Forrás: Budapest Airport) | © AIRportal.hu

Balról jobbra: Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője, René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója, Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja és Illés Zoltán, a Magyar Posta vezérigazgatója. (Forrás: Budapest Airport)

Alig több mint két héttel a pekingi csúcsot követően az „egy övezet, egy út” koncepció megvalósítása máris megkezdődött Sanghajban. Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa és a Külgazdasági és Külügyminisztérium, illetve a közlekedésért és a logisztikáért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium magas rangú tisztviselői, valamint kereskedelemben és e-kereskedelemben érdekelt társaságok részvételével logisztikai fórumot rendezett. A konferencia felszólalói kiemelték a kínai vállalatok előtt álló kiváló lehetőségeket, hogy Magyarországon, illetve a Budapest Airporton keresztül a közép-kelet-európai régiót elérjék.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője az elmúlt három évben aktívan kapcsolatokat keresett és épített Kínában, a sanghaji régió legfontosabb szereplőivel. A Budapest Airport együttműködési megállapodást írt alá a Ningboi Nemzetközi Repülőtérrel, a két régió közötti kereskedelmi kapcsolatok élénkítése érdekében.

Számos Európai Uniós repülőtérrel ellentétben Ferihegyen minden lehetőség adott a cargo üzletág bővítéséhez; a logisztikai fejlesztésekhez szabad futópálya kapacitás és kiterjedt repülőtéri területek is rendelkezésre állnak.

Épp az idén nyáron adnak át két nagy logisztikai bázis az 1. Terminál közelében a TNT és a DHL Express részére, miközben megkezdődtek az előkészületek a Cargo City, egy a 2. Terminál közelében építendő, cargo légitársaságok számára dedikált létesítmény kivitelezéséhez.

„A logisztikai fórum célja az volt, hogy a Magyarország, és különösen a Budapest Airport által kínált lehetőségeket bemutassuk az olyan nagy, piacvezető kínai logisztikai vállalatoknak, mint amilyen például az Alibaba. Az ilyen cégek nagy mennyiségű árut exportálnak Közép-Kelet-Európába; a regionális terjesztésben szeretnénk mi is partnerként részt venni” – mondta René Droese, a Budapest Airport cargo üzletágért is felelős ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette:

„Budapest tökéletes helyszín a Közép-Kelet-Európába érkező kínai áruk elosztására.”

MEGOSZTÁS