Címlap Címkék Comac

Címke: Comac

Boeing 787-esek és kínai típusok keltek el a szingapúri légi szalon első napján

Elkezdődött a Singapore Air Show, a Thai Airways és a Royal Brunei Airlines Dreamliner-megrendelései mellett a kínai Comac kötött még üzleteket.

Rövidebb és hosszabb törzsű változatot tervez a C919-esből a Comac

A kínai gyártó az alapmodellhez képest egy nagyobb és egy kisebb befogadóképességű variánst is készítene az új generációs utasszállítóból, utóbbi a magas fekvésű reptereken is üzemelhet majd.

Átadta az első áruszállítóvá alakított ARJ21-eseket a kínai gyártó

A két repülőgépet a hangcsoui bázisú YTO Cargo Airlines és a csengcsoui központú Air Central Longhao Airlines állítja forgalomba.

Kiszálltak az oroszok a CR929-es szélestörzsű programjából

Az orosz gyártó vezetője hivatalosan is bejelentette, hogy a korábbi információkkal egybehangzóan immár csak beszállítóként vesz részt az új generációs szélestörzsű típus fejlesztésében.

Végrehajtotta első kereskedelmi járatát a Comac C919-es

A kínai tervezésű keskenytörzsű utasszállító csaknem fél évvel az átadása után hajtotta végre első kereskedelmi járatát.

Áruszállítóvá alakítást is kínál az ARJ21-eshez a gyártó

Megkapta a kínai légügyi hatóság jóváhagyását az ARJ21 utasszállítóból áruszállítóvá (P2F) alakítási programjára a Comac.

Átadta a 100. ARJ21-700-ast a kínai repülőgépgyártó

Az Air China átvette a 100. kereskedelmi forgalomba álló COMAC ARJ21-700 regionális repülőgépet, amelyik valójában nem is a századik példány.

Átvette ARJ21-esét az első Kínán kívüli üzemeltető

Az indonéz Trans Nusa lett a Comac ARJ21-es első külföldi üzemeltetője.

Átvette első C919-es repülőgépét a China Eastern Airlines

A típus indító légitársasága megkapta az új generációs, kínai fejlesztésű, keskenytörzsű repülőgép első példányát, amely 2023 elejétől szállít majd utasokat.

Indulhat a kínai C919-es sorozatgyártása

A Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC) kiadta a Comac C919-es típus sorozatgyártásának megkezdéséhez szükséges tanúsítványt.

Óriási megrendelést szerzett kínai lízingcégektől a COMAC

Hét kínai lízingcég összesen 300 C919-es és 30 ARJ21-es megrendeléséről írt alá szerződést a gyártóval a Csuhaiban megrendezett légiszalonon.

Folytatódik a kínai-orosz „Dreamliner” fejlesztése

Kicsi a valószínűsége, hogy 2030 előtt felszálljon a CRAIC CR929 új generációs, szélestörzsű utasszállító prototípusa, de folytatódik a közös fejlesztése.

Lezárult a Comac C919 tesztelési programja

Jelentős előrelépést tett a kínai gyártó új generációs keskenytörzsű típusa a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítvány megszerzése felé.

Kína komoly versenytárs lehet a keskenytörzsű gépeknél az Airbus vezetője szerint

Guillaume Faury szerint a kínai C919 várhatóan helyet fog kapni a piacon, és az évtized végére számottevő részesedést szerezhet, a szélestörzsű repülőgépek szegmensében lassú lesz a kilábalás a válságból.

A China Eastern lesz a COMAC C919-es első üzemeltetője

A China Eastern az új típust sanghaji bázissal, belföldi gerinchálózatán kezdi el majd használni a közlés szerint, az első példány még az idén forgalomba állhat.

A helyi repülőgépeket hozzák helyzetbe a legnagyobb kínai légitársaságok

Több mint száz Airbus és Boeing átvételét halasztotta el a három legnagyobb kínai légitársaság tavaly, de a COMAC repülőgépei folyamatosan érkeznek hozzájuk.

Megkezdheti külföldi pályafutását az ARJ21 kínai regionális típus

Hatvan darab COMAC ARJ21-es regionális repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a CALC kínai lízingcég, ezek lesznek az első példányok, amelyek nem belföldi üzemeltetőhöz kerülnek.

Újabb amerikai szankciók nehezítik a kínai és orosz repülőgépgyártást

Az USA kereskedelmi minisztériuma katonai végfelhasználónak minősített 103 orosz és kínai vállalatot, köztük több repülőgépgyártót, amelyeknek csak külön engedéllyel értékesíthetnek bármit az amerikai vállalatok.

Ezer darab CR929-es szélestörzsű utasszállítót gyártana 2045-ig Kína

Az együttműködési problémák és az orosz finanszírozás visszafogása ellenére a kínai vezető mérnök szerint minden az ütemterv szerint halad a CRAIC CR929-et illetően.

Széthúzás nehezíti az orosz-kínai szélestörzsű típus fejlesztését

A kínaiak szerint két éves csúszással, 2025-ben emelkedhet a levegőbe a CR929 prototípusa, az orosz Irkut viszont ezt cáfolja, és számos más kérdésben sem ért egyet partnerével.

Állami segélyt kap a TAP, Svájcban is különadó lesz a jegyekre

Százgépes rendelést adott le a China Express, Svájcban is mesterségesen emelik a jegyek árát, biztató jelek érkeztek az Egyesült Államokból, újranyit Lengyelország, vitában áll a TAP magántulajdonosa a szintén részvényes kormánnyal.

Szállíthat hajtóművet a General Electric a C919-hez

Megkapta a gyártó az exportengedélyt az amerikai kormánytól, így elhárult az akadály az elől, hogy hajtóműveket szállítson a kínai típushoz.

Az Egyesült Államok keresztbe feküdne a C919-projektnek

A Trump-kabinet azt fontolgatja: megtiltja az amerikai cégeknek, hogy alkatrészeket és berendezéseket adjanak el Kínának a Comac C919 programhoz.

Összesen 105 darab ARJ21-est rendelt három kínai légitársaság

Az Air China, a China Southern Airlines és a China Eastern Airlines egyaránt 35-35 példányt rendelt meg a kínai regionális típusból.

Együttműködési nehézségek lassítják a CR929-programot

Az orosz és a kínai mérnökök mellett a CRAIC felső vezetésében sem mindenben teljes az egyetértés az új szélestörzsűvel kapcsolatban.
Hirdetés
Translate »