A hamarosan induló Buenos Aires-i járatokon kívül további dél-amerikai útvonalakat nyitna Londonból a Norwegian, emellett más országokban is megjelenhet Argentina környékén. A diszkont cég azt is bejelentette, hogy 2020-tól nyolc A321LR típusú gépet állomásoztat majd a brit fővárosban, amelyekkel nem csak az USA keleti partjára, hanem a kontinensen beljebb fekvő városokba is járnának.

Mivel igen nagy a kereslet a Norwegian közeljövőben elinduló London – Buenos Aires-i járataira, más dél-amerikai városokba is közlekedne a légitársaság a brit fővárosból – mondta Bjorn Kjos vezérigazgató a Reuters szerint.

A Norwegian-főnök azt is bejelentette, hogy más dél-amerikai országokból is „meghívást kaptak”, hogy az argentin bázis- és járatnyitásaikat másolják le ott is.

Még több norvég Dreamliner jelenhet meg az Atlanti-óceán fölött (Forrás: Norwegian)

Arra nem tért ki Bjorn Kjos, hogy melyek ezek az államok, de azt elárulta, hogy nemzetközi és belföldi járatokra is érkeztek felkérések.

Amint arról beszámoltunk, a Norwegian nemrég megkapta Argentinától az üzemelési engedélyeket is az útvonaljogok után. Nem csak belföldi, hanem regionális és tengeren túli útvonalakat is kínál majd, bár a londonit a közlések szerint a brit leányvállalat, a Norwegian UK üzemelteti majd.

A vezérigazgató arról is szólt, hogy 2020-tól a londoni bázisukon nyolc Airbus A321neoLR gép állomásozik, amelyekkel nem csak az USA keleti partjára, hanem a közép-nyugati régióba is repülnek majd.

Amint a hírügynökség összefoglalója emlékeztet rá, a transzatlanti piac a légiipar legnépszerűbb és legprofitábilisabb szegmense.

A Norwegian és más diszkontok jelenléte az Európa és az Egyesült Államok közötti útvonalakon a hagyományos, hálózatos légitársaságokat az árstruktúra módosítására, illetve akár diszkont leánycégek létrehozására kényszerítette.

Ha a cég megkapja a Szibéria feletti repülési engedélyeket, a London és Tokió, Sanghaj, illetve Peking közötti útvonalon is megjelennek.

Ezzel Bjorn Kjos szavai szerint a Norwegian újabb járatokon jelenik meg versenytársként a hagyományos légitársaságokkal szemben – mutatott rá Kjos. Ismert, a szibériai útvonalak rövidebb járatokat tesznek lehetővé Európából Ázsiába, ezért népszerűek, azonban Oroszország engedélye szükséges az ezeken való repüléshez.