A Delta vezetője szerint az economy basic tarifa akkor a legjobb, ha nem veszik, mert az azt jelenti, hogy magasabb kategóriás terméket választanak az utazók.

Fotó: Airbus Industries

Glen Hauenstein  erről elemzőknek beszélt a múlt héten az ATW Online véleménycikke szerint. A Delta volt anno az első amerikai légitársaság, amelyik nem kis hőbörgés közepette bevezette az economy basic árkategóriát, és később az American és a United is követte ebben. Mára az összes belföldi járaton elérhető ez a kabintermék, és a következő év végére a teljes hálózaton bevezetik majd.

Az egész hátterében persze a diszkontoktól érkező nyomás áll, mivel nem akarnak piacot veszíteni a Southweasttel, a Frontier-val, és a jetBlue-val szemben. Az alacsony ár azonban itt nem találkozik alacsonyabb üzemelési költségekkel, ezért is hívja ezt a terméket Glen Hauenstein defenzívnek, semmint offenzívnak.

Mint mondta, a termék sikeressége nem abban mérhető, hogy mennyien veszik. Pont ellenkezőleg, abban, hogy mennyien nem veszik. Utóbbi ugyanis azt jelenti, hogy magasabb kategóriás szolgáltatásokat vásárolnak az utasok, mert egy hálózatos légitársaságnál erre van igényük.

A Delta Airbus A321-esének fedélzete. Fotó: Delta Air lines

 

Ugyanakkor természetesen tisztában vannak azzal, hogy vannak olyan utasok, akiknek csak az ár számít egy utazás során. Az economy basic pont nekik van kitalálva, és meg is találják ezeket az utasokat. Furcsa ugyanakkor, hogy azok az utasok, akik a legalacsonyabb árú jegyet vették meg, később jelentés részük upgrade-et vásárol, vagyis eggyel nagyobb szolgáltatási színvonalat kér.

 

Ha a basic economy nem lenne, akkor vélhetően ezek az utasok sem vettek volna jegyet a légitársaságnál, amit aztán később upgradelnek. Hauenstein szerint amint kiderül, hogy mit is tartalmaz a basic economy, az emberek már nem is nagyon akarják megvenni. Nagyon sokan ugyanis már előre ki akarják választani a helyüket és nem akarnak várni vele egészen a becsekkolásig. De ez csak egy szegmense a folyamatnak.

Hauenstein úgy vélte, az amerikai légitársaságok tudomása szerint sokakkal ellentétben nem új réteget akarnak ezzel a fedélzetre invitálni, csupán a tudatosabb fogyasztókat próbálják meg “becserkészni”.

 

Akárhogy is, ha a Deltára vett jegyet, akkor a minden utasnak kijáró vendégszeretetben részesülnek, ami Hauenstein szerint sokkal jobb, mint amit a fapados társaságoknál tapasztal az utas.