Kiterjedt B2B marketing erőfeszítései elismeréseként a Budapest Airport tegnap este elnyerte a Routes Europe légiközlekedési konferencia Marketing Díját. A magyar főváros repülőterének a győzelmét mintegy 1200 légiközlekedési szakember jelenlétében hirdették ki, a Routes Europe Bilbaoban megrendezett gálaestjén – közölte lapunkkal a reptérüzemeltető.

A Routes Europe azt követően ismerte el a Budapest Airport intenzív járatfejlesztési erőfeszítéseit, hogy – egyebek mellett a folyamatosan megújuló marketing tevékenységeknek köszönhetően – az utasforgalom 51 egymást követő hónapban mutatott erőteljes növekedést, ráadásul ebből 36 hónapban azaz három éven át folyamatosan kétszámjegyű volt az emelkedés.

A magyar légikikötőt a világ több száz repülőtere közül jelölték a díjra, és – legutóbbi, 2011-es győzelmét követően – a 4 és 20 millió közötti éves utasforgalmú repülőterek mezőnyében, ösztönző programjainak és következetesen kreatív marketing kampányainak köszönhetően ismét a legjobbnak bizonyult.

Forrás: Budapest Airport

„Óriási öröm számunkra ez a győzelem, köszönjük a légitársaságoknak az elismerést! A kategóriánkban mindig szoros a verseny, most is éles volt a küzdelem. Nagyon büszkék vagyunk, hogy hét év után ismét sikerült elnyernünk ezt a díjat” – mondta a díjátadó ceremónián Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője. Hozzátette: „Igazi csapatmunka eredménye ez az elismerés. Az összes repülőtéri kolléga közös munkájának köszönhetően sikerült beverekednünk magunkat a járatfejlesztés élmezőnyébe; ráadásul a díj azt mutatja, hogy ezt a világ számos különböző pontjáról érkező légitársaságok is így gondolják. Ez hatalmas elismerés!”

A Routes Europe Marketing Díj a légikikötők által végzett marketing tevékenységek legrangosabb elismerése a légiközlekedési iparágban. Ezt pedig a legfontosabb felhasználók, azaz maguk a légitársaságok tudják a legjobban megítélni, hiszen ők a repülőtéri marketing kezdeményezések célközönsége. A jelölt repülőtereket értékelő légitársaságok Budapest esetében a megvalósított marketing tevékenységek jelentős hatásait díjazták, amik révén 2017-ben az átlagos havi utasforgalom 14%-al nőtt, az éves adat pedig a repülőtér történetében először lépte át a 13 milliós küszöböt. A Budapest Airport az elmúlt tizenkét hónapban 31 új útvonalat és 20 új célállomást nyitott, az elmúlt 5 évben pedig nem kevesebb, mint 34%-al növelte a járathálózatában szereplő desztinációk számát.

„Hatalmas büszkeséggel tölt el bennünket, hogy ismét sikerült elnyernünk a légiközlekedési iparág egyik legrangosabb elismerését” – nyilatkozta Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: „Ez a díj egy fantasztikus csapat kemény munkájáról tanúskodik. Szilárdan hiszünk az általunk megvalósított innovatív marketing tevékenységekben, az általuk közvetített üzenetekben és az üzleti eredményekre gyakorolt hatásaikban.”