Mivel több piaci versenytársa is a low-cost modell felé mozdult el, a LATAM is diszkont leánycég alapítását tervezi, hogy versenyben maradhasson.

Március 23-án beadta az új leányvállalat alapításához szükséges kérelmet a chilei hatóságokhoz a LATAM-csoport, hogy új diszkont vállalatot és márkanevet alapíthasson.

További részleteket az újonnan alapításra kerülő cégről nem közölt a cég, csak annyit lehet tudni, hogy az argentin divízió esetében is hasonló lépésen gondolkodik a vezetés.

Dél-Amerika egyik legnagyobb légitársaság-csoportja azért döntött a low-cost modell felé történő elmozdulás mellett, mert a kontinensen jelenleg zajlik a világ többi részén már jóval korábban bekövetkezett “fapados forradalom”.

A kontinensen az utóbbi időben már-már gombamód szaporodnak a külföldi befektetők, vagy piacvezető dél-amerikai cégek által pénzelt fapados modellben üzemelő startupok.

Forrás: LATAM

Komoly külföldi a konkurencia

Dél-Amerikát az elmúlt időszakban több multinacionális, akár több kontinensen jelen lévő cégcsoport is kiszemelte, mint lehetséges új piacot. A régió fejlődésével ugyanis a potenciális légi piac is növekszik, amiből mindenki igyekszik kihasítani egy szeletet.

Elsők között az európai low-cost cég, a Norwegian Air Shuttle kezdett el komolyabban foglalkozni a piaci réssel, a cég argentin leányvállalata, a Norwegian Air Argentina január végén meg is kapta az üzembentartói engedélyt, és egy darab Boeing 737-800-assal meg is kezdte az üzemelést.

Ezzel majdnem egy időben indult el az egykor a Wizz Air-nél és a Ryanair-nél dolgozott szakemberek startup cége, a Flybondi, szintén egy 737-800-assal.

Ugyanakkor a világ egyik legnagyobb multinacionális légitársaság csoportja, a Wizz Air-t is tulajdonló Indigo Partners sem akar lemaradni, a cégcsoport február elején, versenytársától valamivel lemaradva alapította meg Jetsmart nevű vállalatát, amely a tervek szerint még idén elindítja első járatait.

A hatalmas versengés nem véletlen, a fapadosok megjelenésével eddig a világ mindenhol megtöbbszöröződött a légiforgalom és az utasszám, a lengyel piac például háromszorosára nőtt tíz év alatt az ilyen típusú cégeknek köszönhetően. Dél-Amerikában a piaci szereplők négyszeres bővülést várnak 2028-30 környékére.